Análisis de una estrategia pedagógica basada en pruebas ESOL Cambridge en un colegio bilingüe.
Fecha
2023-06-30Registro en:
Madroñero Ruales, A. M., Urrego Herrera, N., Pachón Rodríguez, W. A. (2023). Análisis de una estrategia pedagógica basada en pruebas ESOL Cambridge en un colegio bilingüe. [Trabajo de maestría, Universidad Santo Tomás]. Repositorio institucional.
reponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
instname:Universidad Santo Tomás
Autor
Madroñero Ruales, Ángela María
Pachón Rodríguez, William Alejandro
Urrego Herrera, Natalia
Institución
Resumen
This research project was implemented in a bilingual private school in Bogotá, whose purpose was to analyze the results of a pedagogical strategy called testing and its implications in the development of communicative skills. Testing pretends to train students to face and get good results in the Cambridge ESOL examinations. In this qualitative descriptive research, ten students in tenth grade, two English teachers, the bilingual coordinator of the institution.