es | en | pt | fr
    • Presentación
    • Países
    • Instituciones
    • Participa
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
        Ver ítem 
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem

        Relación entre lateralidad y rendimiento académico en infantes escolarizados de grado Tercero y Cuarto de primaria del municipio de Motavita, Boyacá.

        Fecha
        2023-07-26
        Registro en:
        Niño, N., & García, C. (2023) Relación entre lateralidad y rendimiento académico en infantes escolarizados de grado Tercero y Cuarto de primaria del municipio de Motavita, Boyacá. Tesis de pregrado. Universidad Santo Tomas. Tunja.
        http://hdl.handle.net/11634/51499
        reponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
        instname:Universidad Santo Tomás
        repourl:https://repository.usta.edu.co
        https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8679866
        Autor
        Estepa Garcia, Camilo Alfonso
        Niño Cepeda, Natalia
        Institución
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        Resumen
        The term laterality has passed as a topic of interest and relevance in several authors, mainly in those who are dedicated to the study of psychomotricity, language in infants and learning difficulties in them (Dafonseca, 1998). Laterality is the functional predominance of one side of the body over the other that is manifested in the preferential use of the hand, foot, ear, and eye by the subject (Claudia et al., 2007). This study is based on psychomotricity in one of its most important factors such as laterality, it is a descriptive investigation of correlational scope and it was developed in schoolchildren between 7 and 11 years of age from the institution of Santa Cruz de Motavita. The unique identification of the various models of laterality was defined by applying the neuropsychological laterality test adapted by Martin lobo (Lobo, s. F.) Which classifies laterality into three groups Right-handed, Left-handed and Crossed laterality whose objective is to identify the dominance and the relationship it has with academic performance to comply with said objective, academic performance was evaluated through the diagnostic test called test Tuesday prepared and distributed by the company Milton Ochoa.
        Materias

        Mostrar el registro completo del ítem


        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018
         

        EXPLORAR POR

        Instituciones
        Fecha2011 - 20202001 - 20101951 - 20001901 - 19501800 - 1900

        Explorar en Red de Repositorios

        Países >
        Tipo de documento >
        Fecha de publicación >
        Instituciones >

        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018