dc.contributorAguirre Rodríguez, Carlos Andrés
dc.creatorVargas Castillo, Andrés Felipe
dc.creatorAponte Bohorquez, Hector Donnelly
dc.date.accessioned2023-07-28T13:51:49Z
dc.date.accessioned2023-09-06T13:12:55Z
dc.date.available2023-07-28T13:51:49Z
dc.date.available2023-09-06T13:12:55Z
dc.date.created2023-07-28T13:51:49Z
dc.date.issued2023-07-27
dc.identifierVargas, A., Aponte, H. (2023). PLANTEAMIENTO DEL SISTEMA DE LA GESTIÓN DE LA CALIDAD PARA LA EMPRESA OLWIL DISTRIBUCIONES S.A.S EN LOS PROCESOS DE VENTA Y DISTRIBUCIÓN, BAJO LA DIRECCION DE LA NTC – ISO-9001:2015. Tesis de posgrado, Universidad Santo Tomas, Tunja.
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11634/51521
dc.identifierreponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
dc.identifierinstname:Universidad Santo Tomás
dc.identifierrepourl:https://repository.usta.edu.co
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8679840
dc.description.abstractThe objective of this thesis is to propose the design and implementation of a Quality Management System (QMS) for the company OLWIL DISTRIBUCIONES SAS, a company dedicated to the distribution of soft drinks in 17 departments in the north of Boyacá. Currently, the company lacks a QMS, which represents an opportunity to improve the efficiency and competitiveness of its operations. To carry out this study, the Colombian Technical Standard NTC ISO 9001:2015 will be used as a reference, internationally recognized for its focus on quality and continuous improvement of organizational processes. The investigation process will begin with a detailed analysis of the current procedures and practices of OLWIL DISTRIBUCIONES SAS, identifying areas for improvement and possible gaps in terms of quality and customer satisfaction. Based on this evaluation, a proposal for the implementation of the QMS will be developed, which will include the definition of policies, objectives, performance indicators and responsibilities at all levels of the organization. The proposal will also cover the identification of the necessary resources for the successful implementation of the SGC, as well as the planning of the activities and schedules required for its implementation. Once the QMS is in place, continuous monitoring will be carried out to assess its effectiveness and make adjustments if necessary. In addition, a quality-oriented organizational culture will be fostered, promoting the active participation of all collaborators in the continuous improvement of processes and services. It is expected that the application of this Quality Management System will allow OLWIL DISTRIBUCIONES SAS to achieve high quality standards in its operations, improve customer satisfaction, optimize its internal processes and strengthen its position in the soft drink distribution market in the region. Likewise, the thesis seeks to contribute to the knowledge and practice of quality management in the specific context of a company in this sector.
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Santo Tomás
dc.publisherEspecialización Dirección y Gestión de la Calidad
dc.publisherFacultad de Ingeniería Mecánica
dc.relationBALLESTEROS PÁEZ, Jesús Antonio, et al. Aplicación del ciclo de mejora continua PHVA, basado en la norma técnica colombiana NTC-OHSAS 18001, al sistema de gestión en seguridad y salud en el trabajo, Colombia. 2017.
dc.relationBARRAGÁN CODINA, José Nicolás, et al. Estrategias de retención de empleados eficientes: Importancia estratégica de la fidelización de los empleados en organizaciones internacionales. Efficient employee’s retention strategies: The importance of employee fidelity in international organizations. Innovaciones de negocios, 2009, vol. 6, no 11, p. 33-43.
dc.relationBUSTAMANTE ROCA, José Eduardo; LOZANO DÍAZ, Ralc Marlon. Plan de marketing para el producto Sweetness Enhancer en el mercado de bebidas gaseosas. 2005.
dc.relationCOMBELLER, Carlos Rodríguez. El nuevo escenario: la cultura de calidad y productividad en las empresas. Iteso, 1993.
dc.relationCOSTA, M. Martínez; LORENTE, ÁR Martínez. Sistemas de gestión de calidad y resultados empresariales: una justificación desde las teorías institucional y de recursos y capacidades. Cuadernos de Economía y Dirección de la Empresa, 2008, vol. 11, no 34, p. 7-30.
dc.relationDE COLOMBIA, Asamblea Constituyente. Constitución política de Colombia. leyfacil. com. ar, 2022.
dc.relationDE, A. CARGO; DE LA SOLICITUD, BREVE DESCRIPCIÓN. Congreso de la República de Colombia. 1801.
dc.relationDE, COMERCIO EN MATERIA DE PROTECCIÓN; DE, USUARIOS DEL SERVICIO. Industria y Comercio. 2010.
dc.relationDE COLOMBIA, Asamblea Constituyente. Constitución política de Colombia. leyfacil. com. ar, 2022.
dc.relationDE, A. CARGO; DE LA SOLICITUD, BREVE DESCRIPCIÓN. Congreso de la República de Colombia. 1801.
dc.relationDE, COMERCIO EN MATERIA DE PROTECCIÓN; DE, USUARIOS DEL SERVICIO. Industria y Comercio. 2010.
dc.relationFIGUEROA GALVIS, Diego Andres; LEMUS LEON, Juan Sebastian. Diseño del sistema de gestión de calidad para la empresa COVAL SA bajo la norma NTC ISO 9001: 2015. 2020.
dc.relationGARCÍA, Arminda. Cultura de servicio en la optimización del servicio al cliente. Telos: Revista de Estudios Interdisciplinarios en Ciencias Sociales, 2016, vol. 18, no 3, p. 381-398.
dc.relationGÓMEZ DUARTE, Fernando, et al. Estandarización y documentación de los procesos operativos de la Empresa Montaind Ltda con base en los requistos de la Norma Iso 9001: 2008. 2012. Tesis de Licenciatura. Ingeniería Industrial.
dc.relationGÓMEZ, Saavedra. Control total de la Calidad. Legis, 1991.
dc.relationIUVARO, María Sofía. Plan de marketing: lanzamiento de un agua saborizada en el mercado de energizantes Levité Go. 2021.
dc.relationLÓPEZ LEMOS, Paloma. Cómo documentar un sistema de gestión de calidad según ISO 9001: 2015. FC EDITORIAL, 2015.
dc.relationLÓPEZ, Manuel Rodríguez; PIÑEIRO-SÁNCHEZ, Carlos; DE LLANO MONELOS, Pablo. Mapa de riesgos: Identificación y gestión de riesgos. Atlantic Review of Economics: Revista Atlántica de Economía, 2013, vol. 2, no 1, p. 2-29.
dc.relationMARTÍNEZ, José Antonio Gómez. Guía para la aplicación de ISO 9001 2015. Alpha Editorial, 2016.
dc.relationMEZA FLORES, Diego Armando, et al. Propuesta de mejora del proceso de distribución para una empresa de bebidas gaseosas de consumo masivo en la localidad de Lima Metropolitana. 2019.
dc.relationORTIZ MARTÍNEZ, Esther; GRAS GIL, Ester; MARÍN HERNÁNDEZ, Salvador. El efecto de la evaluación continua en el aprendizaje universitario. Un estudio empírico en Contabilidad financiera. Revista mexicana de investigación educativa, 2018, vol. 23, no 79, p. 1235-1259.
dc.relationPAMIES, Dolors Setó. De la calidad de servicio a la fidelidad del cliente. ESIC editorial, 2004.
dc.relationROJAS, Francisco Abascal. Distribución y franquicia: Oportunidades de negocio ante el impacto de la munidlización. ESIC Editorial, 2003.
dc.relationROJAS, Wilson; CAPA, Lenny B.; SANCHEZ, Melina E. Complementariedad del sistema de gestión de la calidad (SGC) de la educación superior ecuatoriana y el SGC ISO 9001. Revista Espacios, 2019, vol. 40, no 02.
dc.relationSÁNCHEZ, José Manuel Cortés. Sistemas de gestión de calidad (ISO 9001: 2015). ICB editores, 2017.
dc.relationSÁNCHEZ, Luis Enrique, et al. Evaluación de impacto ambiental. Conceptos y métodos. Bogotá: Eco Ediciones, 2011, p. 22.
dc.relationSANJINÉS GÁMEZ, Pedro Ramiro, et al. La participación de la industria de bebidas gaseosas, dentro del desarrollo industrial. Tesis Doctoral.
dc.relationSALVATIERRA CRUZ, Maribel; ZARAGOZA ANCALLA, Elizabeth Asunción. Modelo de gestión para la mejora continua de la calidad en empresas de bebidas gaseosas, caso: Elma SA. 2016.
dc.relationSAN, Jorge Alejandro Silva Rodríguez, et al. La gestión y el desarrollo organizacional: Marco para mejorar el desempeño del capital humano. 3 ciencias, 2018.
dc.relationTENORIO DUGAND, María Cecilia. Responsabilidad derivada de la comercialización y producción de productos y servicios en Colombia. 2015.
dc.relationTORRES-KLINGER, Gianni Alan; YAGUAL-RIVERA, Sara. Fortalecimiento organizacional de empresas sociales y la implementación de proyectos de desarrollo: El caso ASOSERCAGEPROCE. Santiago, 2023, p. 103-117.
dc.relationVALENCIA RODRÍGUEZ, Mariano. El capital humano, otro activo de su empresa. 2005.
dc.relationVÁZQUEZ, Dolores Gallardo; HERNÁNDEZ, M. Isabel Sánchez. Análisis de la incidencia de la responsabilidad social empresarial en el éxito competitivo de las microempresas y el papel de la innovación. UCJC Business and Society Review (formerly known as Universia Business Review), 2013, no 38.
dc.relationYAGUAL, Felix Enrique Villegas; SANTILLAN, Xiomara Leticia Zuñiga. Gestión de satisfacción al cliente II. Revista Ciencia UNEMI, 2014, vol. 7, no 11, p. 107-121.
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/
dc.rightsAbierto (Texto Completo)
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia
dc.titlePlanteamiento del sistema de la gestión de la calidad para la empresa olwil distribciones s.a.s en los procesos de venta y distribución, bajo la dirección de la NTC – ISO-9001:2015


Este ítem pertenece a la siguiente institución