dc.contributorFlores vera, Ceneyda
dc.contributorhttps://scienti.minciencias.gov.co/cvlac/visualizador/generarCurriculoCv.do?cod_rh=0002094349
dc.contributorUniversidad Santo Tomás
dc.creatorCaicedo Tellez, Elsia Nataly
dc.date.accessioned2023-06-30T20:06:38Z
dc.date.accessioned2023-09-06T13:04:01Z
dc.date.available2023-06-30T20:06:38Z
dc.date.available2023-09-06T13:04:01Z
dc.date.created2023-06-30T20:06:38Z
dc.date.issued2023-06-30
dc.identifierCaicedo Téllez , E. N. (2023). Las manifestaciones artísticas como estrategia para promover el uso del tiempo libre en los niños y niñas de 7 a 13 años del barrio la cumbre del municipio de Puerto Parra Santander. [Trabajo de grado, Universidad Santo Tomás]. Repositorio institucional.
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11634/50949
dc.identifierreponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
dc.identifierinstname:Universidad Santo Tomás
dc.identifierrepourl:https://repository.usta.edu.co
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8679743
dc.description.abstractFor the development of the following paper, an analysis of the results obtained in a pedagogical investigation is presented, with a group of boys and girls from the La Cumbre neighborhood of the municipality of Puerto Parra, Santander from 7 to 13 years of age in a situation of vulnerability. . Therefore, strategies were carried out to promote the development of social skills through artistic experimentation. This process was carried out under the action research (IA) method with a qualitative approach; that allows as educators in training the approach to social reality, intervention and transformation of it. According to the analysis of the research carried out, it was satisfactory since the objectives set were met. Keywords: Artistic skills, Creativity, Social skills.
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Santo Tomás
dc.publisherPregrado Licenciatura en Educación Preescolar
dc.publisherFacultad de Educación
dc.relationAmabile, T. (2000). Cómo matar la creatividad. . Creatividad e innovación , 1-31.
dc.relationEspinosa, I. M. (2021). Ocupaciones de tiempo libre: Una aproximación desde la perspectiva de los ciclos vitales, desarrollo y necesidades humanas. . Revista Chilena de Terapia Ocupacional, 22(2), 259-265.
dc.relationGardner, H. (1998). Educación artística y desarrollo humano.
dc.relationGil, S. (2020). Habilidades sociales (Vol. 4). Editorial Flamboyant.
dc.relationLatorre, A. (2004). La investigación-acción. Conocer y cambiar la práctica educativa, 4.
dc.relationLewin, K. T. (1946). La investigación acción participativa. Editorial Popular.
dc.relationMedina-Sánchez, N. V. (2017). La creatividad en los niños de prescolar, un reto de la educación contemporánea.
dc.relationSampieri, R. H. (2018). Metodología de la investigación: las rutas cuantitativa, cualitativa y mixta. . McGraw Hill México.
dc.relationTorres, M. G. (2014). Las habilidades sociales. Un programa de intervención en Educación Secundaria Obligatoria, 11-15.
dc.relationVigna, M. A. (2008). El arte como herramienta para la inclusión educativa, social y la regeneración de los vínculos comunitarios. . Universidad Abierta Interamericana.
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/
dc.rightsAbierto (Texto Completo)
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia
dc.titleLas manifestaciones artísticas como estrategia para promover el uso del tiempo libre en los niños y niñas de 7 a 13 años del barrio la cumbre del municipio de Puerto Parra Santander


Este ítem pertenece a la siguiente institución