es | en | pt | fr
    • Presentación
    • Países
    • Instituciones
    • Participa
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
        Ver ítem 
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem

        Estrategia pedagógica para la integración y la inclusión de aprendices sordos y oyentes en una comunidad educativa de formación profesional

        Fecha
        2023-07-04
        Registro en:
        Bolaños Calderón, A. M., Laiton Martinez, K. y Gutiérrez Lozano, L. D. (2023) Estrategia pedagógica para la integración y la inclusión de aprendices sordos y oyentes en una comunidad educativa de formación profesional. [Trabajo de Maestría, Universidad Santo Tomás]. Repositorio institucional.
        http://hdl.handle.net/11634/51000
        reponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
        instname:Universidad Santo Tomás
        repourl:https://repository.usta.edu.co
        https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8679696
        Autor
        Bolaños Calderón, Angelica Maria
        Laiton Martinez, Katherin
        Gutierrez Lozano, Lady Dallana
        Institución
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        Resumen
        In Colombia, the education of the deaf population has gone through processes of constant change. Although there is a policy of inclusion in force and the Colombian sign language is recognized as a means of communication for deaf population, its impact in real educational contexts is minor. This project is a qualitative case study, whose purpose is to describe the strategy used as a proposal for linguistic inclusion in a public institution for vocational training and development of people in productive activities in Santander. Being research of qualitative nature, and through data analysis, it seeks from the perceptions of the participants to analyse how the implementation of this strategy promotes the learning of L.S.C and the inclusive integration between deaf and hearing people. This results in a more frequent extension of its application, which gives rise to new research and even to a new educational management policy. After validating the tools, the empowerment of deaf people as ambassadors of their culture and the educational awareness of L.S.C. Learning through a reverse inclusion strategy is highlighted.
        Materias

        Mostrar el registro completo del ítem


        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018
         

        EXPLORAR POR

        Instituciones
        Fecha2011 - 20202001 - 20101951 - 20001901 - 19501800 - 1900

        Explorar en Red de Repositorios

        Países >
        Tipo de documento >
        Fecha de publicación >
        Instituciones >

        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018