dc.contributorUniversidad Santo Tomás
dc.creatorAya Jaramillo, Juan Sebastián
dc.date.accessioned2023-07-05T01:14:33Z
dc.date.accessioned2023-09-06T12:58:36Z
dc.date.available2023-07-05T01:14:33Z
dc.date.available2023-09-06T12:58:36Z
dc.date.created2023-07-05T01:14:33Z
dc.date.issued2023-05-31
dc.identifierAya, S. (2023). Comprensión del proceso de cualificación y desarrollo productivo de Brasil. Repositorio Universidad Santo Tomas.
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11634/51012
dc.identifierreponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
dc.identifierinstname:Universidad Santo Tomás
dc.identifierrepourl:https://repository.usta.edu.co
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8679684
dc.description.abstractThe purpose of this article is to explain how the process of qualification and productive development in Brazil is based on the higher education offered by Brazilian universities, specifically the large prestigious universities such as the Pontifical Catholic University of Rio de Janeiro, which will be taken as an example thanks to the academic mission and visit made to that institution in the year 2022 by the Faculty of International Business. During the visit, a lecture on digital marketing and higher education in Brazil was received, highlighting how quality in higher education serves as marketing for countries to have international recognition. Explaining why in the ranking of the consulting firm QS there are two Brazilian universities among the top ten in Latin America. And also presenting its business incubator program where the university sponsors projects that have students or entrepreneurs through consulting and financial aid for the development of companies
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Santo Tomás
dc.publisherPregrado Negocios Internacionales
dc.publisherFacultad de Negocios Internacionales
dc.relationBriasco, I. (2012). Eurosocial-ii.eu. Recuperado el 3 de mayo de 2023 de http://sia.eurosocialii.eu/files/docs/1412243498- Informe%20SNCP%20BRASIL.pdf
dc.relationBanco Mundial (2023). World Bank Open Data. Recuperado el 3 de mayo de 2023, de https://datos.bancomundial.org/indicador/GB.X PD.RSDV.GD.ZS?locations=BR
dc.relationBekerman, M., & Dalmasso, G. (2014). Políticas productivas y competitividad industrial: El caso de Argentina y Brasil. Brazilian Journal of Political Economy, 34, 158-181.
dc.relationFerraz, J. C. (2010). El desarrollo de Brasil en perspectiva, política de desarrollo productivo y el BNDES.Apellido, A., Apellido, B. y Apellido, C. (2019). Título del artículo específico. Título de la Revista, Volumen(número de la revista), número de página inicio – numero de pagina fin.
dc.relationInstituto Genesis (2023). Instituto Genesis PUC-RIO. Recuperado el 18 de mayo de 2023: http://www.genesis.puc-rio.br/lang/espanhol/
dc.relationLópez Leyva, S. (2016). Competitividad de la educación superior en cuatro países de América Latina: perspectiva desde un ranking mundial. Revista de la educación superior, 45(178), 45-59.
dc.relationMinistério da Educação. (2023). Ministério da Educação. Recuperado el 3 de mayo de 2023, de https://www.gov.br/mec/pt-br
dc.relationMinistério do Trabalho e Emprego. (2023). Ministério do Trabalho e Emprego. Recuperado el 3 de mayo de 2023, de https://www.gov.br/trabalho-eemprego/pt-br
dc.relationMugnaini, R., Damaceno, R. J. P., Digiampietri, L. A., & Mena-Chalco, J. P. (2019). Panorama da produção científica do Brasil além da indexação: uma análise exploratória da comunicação em periódicos. Transinformação, 31.
dc.relationOCDE (2023). Movilidad de estudiantes internacionales. Recuperado el 16 de mayo de 2023 de: https://data.oecd.org/students/internationalstudent-mobility.htm
dc.relationOrdorika, I., & Rodríguez Gómez, R. (2010). El ranking Times en el mercado del prestigio universitario. Perfiles educativos, 32(129), 8-29.
dc.relationPortal de datos sobre migración (2023). Numero de estudiantes internacionales en la educación terciaria, por país Brasil. Recuperado el 16 de mayo de: https://www.migrationdataportal.org/es/internati onal-data?i=stud_in_&t=2013&cm49=76
dc.relationStallivieri, L. (2007). El sistema de educación superior de Brasil: características, tendencias y perspectivas. Universidades, (34), 47-61.
dc.relationUNESCO (2023). Perfil de educación Brasil. Recuperado el 17 de mayor de 2023, de: https://siteal.iiep.unesco.org/pais/brasil
dc.relationYahoo Finance (2023). Las mejores universidades latinoamericanas, segun la consultora britânica QS. Recuperado de: https://esus.finanzas.yahoo.com/noticias/cuales-son-lasmejores-universidades-latinoamericanas200418727.html
dc.relationZouain, D. M., & Silveira, A. C. D. (2006). Aspectos estratégicos do modelo de gestão em incubadoras de empresas de base tecnológica. Cadernos Ebape. BR, 4, 01-14
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/
dc.rightsAbierto (Texto Completo)
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia
dc.titleComprensión del proceso de cualificación y desarrollo productivo de Brasil


Este ítem pertenece a la siguiente institución