dc.contributorRojas Quiñones, Plutarco
dc.contributorUniversidad Santo Tomás
dc.creatorMorales Pineda, Laura Camila
dc.date.accessioned2023-06-29T15:17:12Z
dc.date.accessioned2023-09-06T12:52:07Z
dc.date.available2023-06-29T15:17:12Z
dc.date.available2023-09-06T12:52:07Z
dc.date.created2023-06-29T15:17:12Z
dc.date.issued2023-06-22
dc.identifierMorales Pineda, L. (2023). Complejo educativo agropecuario en puerto Carreño: un campus cultivado para ordenar un territorio. [Trabajo de grado, Universidad Santo Tomás]. Repositorio Institucional.
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11634/50933
dc.identifierreponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
dc.identifierinstname:Universidad Santo Tomás
dc.identifierrepourl:https://repository.usta.edu.co
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8679605
dc.description.abstractThis degree project deals with agricultural educational facilities and the delimitation of an agricultural campus in the municipality of Puerto Carreño. The design problem that arises is the absence and lack of knowledge of the criteria for the implementation of this type of equipment in a rural context and elevated temperature as in this municipality. For this reason, the objective of this project is to design an educational facility of an agricultural nature. To achieve this, a series of diagnostic analyses of the nearby geographic context were conducted, recognizing the values of the place and the soils suitable for agricultural and livestock activities. The importance of this project lies in "architecture as an organizer of the territory" and the value of enriching the academic level of an underprivileged department of the country, therefore, with the design and were implemented according to a set of axes and zones related to the activities and levels of specialization of the spaces. The most important idea of the project addresses the theme of "architecture as an organizer of the territory" and the value of enriching the academic level of an underprivileged department of the country through the constitution of an equipment, therefore, with the design of this campus will provide scenarios focused on the study and practice of the proper management of the agricultural sector.
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Santo Tomás
dc.publisherPregrado Arquitectura
dc.publisherFacultad de Arquitectura
dc.relationAlcaldia Municipal de Puerto Carreño - Vichada. (2003). Esquema de Ordenamiento Territorial Puerto Carreño Vichada 2003 - 2012: EOT Puerto Carreño Vichada 2003 - 2012. https://repositoriocdim.esap.edu.co/handle/123456789/10910
dc.relationAldayjover. (2012). Centro De Interpretación De La Agricultura Y La Ganadería / aldayjover. https://www.archdaily.co/co/02-218540/centro-de-interpretacion-de-la-agricultura-y-la-ganaderia-aldayjover?ad_source=search&ad_medium=projects_tab
dc.relationCalderón, J. G. (14 de 11 de 2012). Kawell, Centro de Rehabilitación y Hospital Equino. https://arqa.com/arquitectura/premios/kawell-centro-de-rehabilitacion-y-hospital-equino.html
dc.relationCapitel, A. (2009). La arquitectura Compuesta por partes. Barcelona: Editorial Gustavo Gili.
dc.relationDepartamento Administrativo Nacional de Estadísticas (DANE). (2018). Censo Nacional de Población y Vivienda - CNPV 2018. https://www.dane.gov.co/index.php/estadisticas-por-tema/demografia-y-poblacion/censo-nacional-de-poblacion-y-vivenda-2018
dc.relationFont Rovira, F., & Madeo Salva, N. (2022). Agricultura Regenerativa. Mundi-Prensa Ediciones.
dc.relationGutiérrez Avila, L. (3 de abril de 2019). La educación: un grave problema de la ruralidad colombiana. ANEIA – Universidad de Los Andes. https://aneia.uniandes.edu.co/2019/04/la-educacion-un-grave-problema-de-la-ruralidad-colombiana/
dc.relationIñiguez, A. (14 de diciembre de 2021). Se anuncian los proyectos ganadores para los Laboratorios Técnicos de la EAAB-ESP en Bogotá. https://www.archdaily.co/co/971399/se-anuncian- los-proyectos-ganadores-para-los-laboratorios-tecnicos-de-la-eaab-esp-en-bogota
dc.relationMcHarg, I. (1969). Proyectar con la naturaleza. Barcelona : Editorial Gustavo Gili.
dc.relationMejía, J. D. (2023). Centro de Investigación Tibaitatá - Agrosavia. https://www.agrosavia.co/nosotros/sedes/centro-de-investigaci%C3%B3n-tibaitat%C3%A1
dc.relationMinisterio de Educación Nacional. (21 de mayo de 2020). Sistema Educativo Colombiano. https://www.mineducacion.gov.co/portal/Educacion-superior/Sistema-%20de-Educacion-Superior/231235:Sistema-Educativo-Colombiano
dc.relationMontaner, J. M. (2008). Sistemas arquitectónicos contemporáneos. Editorial Gustavo Gili.
dc.relationMoreira, S. (2020). Mercado Municipal de Braga / APTO Architecture. https://www.archdaily.co/co/995099/mercado-municipal-de-braga-apto-architecture?ad_source=search&ad_medium=projects_tab
dc.relationOtt, C. (2018). Colegio Montessori - Plan maestro / Estudio Transversal. https://www.archdaily.co/co/922060/colegio-montessori-plan-maestro-estudio-transversal?ad_source=search&ad_medium=projects_tab
dc.relationSantibañez, D. (2018). Primera Etapa Escuela Rural Productiva / Bachillerato Rural Digital No.186 + Comunal Taller de Arquitectura. https://www.archdaily.co/co/906635/primera-etapa-escuela-rural-productiva-bachillerato-rural-digital-n86-plus-comunal-taller-de-arquitectura?ad_source=search&ad_medium=projects_tab
dc.relationWoods Bagot + RPA Architects. (15 de noviembre de 2013). El Instituto Cairns – James Cook University / Woods Bagot + RPA Architects. https://www.archdaily.co/co/02-309595/el-instituto-cairns-nil-james-cook-university-woods-bagot-rpa-architects
dc.relationZuleta, G. (15 de febrero de 2011). Biblioteca Pública de Villanueva / Alejandro Piñol, Germán Ramírez, Miguel Torres, Carlos Meza. https://www.archdaily.co/co/721940/biblioteca-publica-de-villanueva-alejandro-pinol-german-ramirez-miguel-torres-carlos-meza?ad_source=search&ad_medium=projects_tab&ad_source=search&ad_medium=search_result_all
dc.relationSuparez, E. (25 de septiembre de 2019). Educación en Vichada: más de un reto por alcanzar. Centro de pensamiento estudiantil del CEO. https://elmorichal.com/educacion-en-vichada-mas-de-un-reto-por-alcanzar/
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/
dc.rightsAbierto (Texto Completo)
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia
dc.titleComplejo educativo agropecuario en puerto carreño:un campus cultivado para ordenar el territorio.


Este ítem pertenece a la siguiente institución