es | en | pt | fr
    • Presentación
    • Países
    • Instituciones
    • Participa
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
        Ver ítem 
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem
        •   Inicio
        • Colombia
        • Universidades
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        • Ver ítem

        Aportes del aprendizaje significativo en la toma de conciencia del Sistema de Gestión de Calidad

        Fecha
        2023-06-20
        Registro en:
        Cruz Melo, M. A. (2023). Aportes del aprendizaje significativo en la toma de conciencia del Sistema de Gestión de Calidad. [Trabajo de Especialización, Universidad Santo Tomás]. Repositorio Institucional.
        http://hdl.handle.net/11634/50861
        reponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
        instname:Universidad Santo Tomás
        repourl:https://repository.usta.edu.co
        https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8679551
        Autor
        Cruz Melo, Miguel Angel
        Institución
        • Universidad Santo Tomás (Colombia)
        Resumen
        After consulting academic bases, no material was found for the implementation of awareness in the SGC using didactics, which as a branch of pedagogy is in charge of the teaching-learning process, which is why the objective is to reflect and provide contributions. through the didactics of meaningful learning in raising awareness during the implementation of a QMS. The hermeneutic exploratory qualitative methodology will be used to discover the contributions that this didactics can provide to raise awareness in the implementation of a QMS Quality Management System, first consulting academic databases such as Scopus, Scielo, Dialnet, Redalyc and USTA Repository. Then, key concepts are defined and reflection is made on the added value that meaningful learning can provide, with the main results being a proposal that has not been implemented and the possibility of allowing quality leaders and facilitators to use pedagogy, didactics, and play in order to enrich from another source the deployments in the SGC. Having as the most relevant conclusion to be able to explore and discover all the contributions that from these disciplines can be added in achieving the efficient and effective establishment of the SGC.
        Materias

        Mostrar el registro completo del ítem


        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018
         

        EXPLORAR POR

        Instituciones
        Fecha2011 - 20202001 - 20101951 - 20001901 - 19501800 - 1900

        Explorar en Red de Repositorios

        Países >
        Tipo de documento >
        Fecha de publicación >
        Instituciones >

        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018