dc.contributor | Flórez Vera, Ceneida | |
dc.contributor | Universidad Santo Tomás | |
dc.creator | Lerma Fabra, Teobaldo | |
dc.creator | Pazos Valencia, Marisol | |
dc.date.accessioned | 2023-06-30T13:53:05Z | |
dc.date.accessioned | 2023-09-06T12:15:36Z | |
dc.date.available | 2023-06-30T13:53:05Z | |
dc.date.available | 2023-09-06T12:15:36Z | |
dc.date.created | 2023-06-30T13:53:05Z | |
dc.date.issued | 2023-06-29 | |
dc.identifier | Lerma Fabra, T. P. y Valencia, M. (2023). Potenciaización de los valores del respeto, tolerancia y convivencia en los niños del distrito de Barrancabermeja, Santander. [Trabajo de grado, Universidad Santo Tomás]. Repositorio institucional. | |
dc.identifier | http://hdl.handle.net/11634/50941 | |
dc.identifier | reponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás | |
dc.identifier | instname:Universidad Santo Tomás | |
dc.identifier | repourl:https://repository.usta.edu.co | |
dc.identifier.uri | https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8679351 | |
dc.description.abstract | Today, society must face various crises of values from the early stages of life such as
childhood, being a situation reflected in both educational and social contexts where it is
necessary not only to promote, but also to potentiate the values that allow these values to be
formed. individuals into subjects capable of interacting in all areas and being able to achieve
goals on a personal level. This type of reality is evident in the children of the Primero de Mayo
neighborhood of the District of Barrancabermeja, Santander, where the absence of values affects
the manifestation of aggressive or disruptive behavior due to family-type problems that promote
this mode of Act. For this, this micro project was carried out from a qualitative approach that
allows establishing knowledge of the object of study; actions, behaviors and social phenomena,
allowing participants to be involved through a descriptive scope and a method based on Research
- Action, which led to some required phases such as: Observation, Planning, Action, Reflection;
provoking that it is essential that boys and girls are educated in values, given that from their
personal growth they can become young people or adults with a mind willing to learn, new
experiences and diversity. | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad Santo Tomás | |
dc.publisher | Pregrado Licenciatura en Educación Preescolar | |
dc.publisher | Facultad de Educación | |
dc.relation | Beltrán Gaos, M. (2004). Tolerancia y derechos humanos. . Política y cultura, (21), 179-189. | |
dc.relation | Bolívar, A. (1998). Educar en valores. Una educación de la ciudadanía. Colección Educación XXI, número extraordinario Educación. Consejería de Educación de la Junta de Andalucía. Sevilla. | |
dc.relation | Carreras, L. (1995). Cómo educar en valores: materiales, textos, recursos y técnicas (Vol. 131). Narcea Ediciones. | |
dc.relation | Davila, J. &. (2016). Desarrollo de actividades de aprendizaje activo con enfoque lúdico para el complemento del proceso de enseñanza aprendizaje de la línea académica administración de operaciones (Universidad Autonoma de Occidente) | |
dc.relation | Jares, X. R. (2006). Pedagogía de la convivencia (Vol. 228). . Graó. | |
dc.relation | Kawulich, B. B. (2005). La observación participante como método de recolección de datos. | |
dc.relation | León, A. O. (2013). Educar en valores en educación primaria | |
dc.relation | Obando, L. A. (1993). El diario de campo. Revista Trabajo Social, 18(39), 308-319 | |
dc.relation | Oliveros Donohue, M. (2019). EL RESPETO. | |
dc.relation | Peláez, A. R. (2013). La entrevista. Universidad autónoma de México. | |
dc.relation | Sampieri, R. H. (2018). Metodología de la investigación: las rutas cuantitativa, cualitativa y mixta. McGraw Hill México | |
dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/ | |
dc.rights | Abierto (Texto Completo) | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |
dc.rights | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia | |
dc.title | Potenciaización de los valores del respeto, tolerancia y convivencia en los niños del distrito de Barrancabermeja, Santander | |
dc.type | bachelor thesis | |