dc.contributorFlórez Vera, Ceneida
dc.contributorUniversidad Santo Tomás
dc.creatorLerma Fabra, Teobaldo
dc.creatorPazos Valencia, Marisol
dc.date.accessioned2023-06-30T13:53:05Z
dc.date.accessioned2023-09-06T12:15:36Z
dc.date.available2023-06-30T13:53:05Z
dc.date.available2023-09-06T12:15:36Z
dc.date.created2023-06-30T13:53:05Z
dc.date.issued2023-06-29
dc.identifierLerma Fabra, T. P. y Valencia, M. (2023). Potenciaización de los valores del respeto, tolerancia y convivencia en los niños del distrito de Barrancabermeja, Santander. [Trabajo de grado, Universidad Santo Tomás]. Repositorio institucional.
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11634/50941
dc.identifierreponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
dc.identifierinstname:Universidad Santo Tomás
dc.identifierrepourl:https://repository.usta.edu.co
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8679351
dc.description.abstractToday, society must face various crises of values from the early stages of life such as childhood, being a situation reflected in both educational and social contexts where it is necessary not only to promote, but also to potentiate the values that allow these values to be formed. individuals into subjects capable of interacting in all areas and being able to achieve goals on a personal level. This type of reality is evident in the children of the Primero de Mayo neighborhood of the District of Barrancabermeja, Santander, where the absence of values affects the manifestation of aggressive or disruptive behavior due to family-type problems that promote this mode of Act. For this, this micro project was carried out from a qualitative approach that allows establishing knowledge of the object of study; actions, behaviors and social phenomena, allowing participants to be involved through a descriptive scope and a method based on Research - Action, which led to some required phases such as: Observation, Planning, Action, Reflection; provoking that it is essential that boys and girls are educated in values, given that from their personal growth they can become young people or adults with a mind willing to learn, new experiences and diversity.
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Santo Tomás
dc.publisherPregrado Licenciatura en Educación Preescolar
dc.publisherFacultad de Educación
dc.relationBeltrán Gaos, M. (2004). Tolerancia y derechos humanos. . Política y cultura, (21), 179-189.
dc.relationBolívar, A. (1998). Educar en valores. Una educación de la ciudadanía. Colección Educación XXI, número extraordinario Educación. Consejería de Educación de la Junta de Andalucía. Sevilla.
dc.relationCarreras, L. (1995). Cómo educar en valores: materiales, textos, recursos y técnicas (Vol. 131). Narcea Ediciones.
dc.relationDavila, J. &. (2016). Desarrollo de actividades de aprendizaje activo con enfoque lúdico para el complemento del proceso de enseñanza aprendizaje de la línea académica administración de operaciones (Universidad Autonoma de Occidente)
dc.relationJares, X. R. (2006). Pedagogía de la convivencia (Vol. 228). . Graó.
dc.relationKawulich, B. B. (2005). La observación participante como método de recolección de datos.
dc.relationLeón, A. O. (2013). Educar en valores en educación primaria
dc.relationObando, L. A. (1993). El diario de campo. Revista Trabajo Social, 18(39), 308-319
dc.relationOliveros Donohue, M. (2019). EL RESPETO.
dc.relationPeláez, A. R. (2013). La entrevista. Universidad autónoma de México.
dc.relationSampieri, R. H. (2018). Metodología de la investigación: las rutas cuantitativa, cualitativa y mixta. McGraw Hill México
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/
dc.rightsAbierto (Texto Completo)
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia
dc.titlePotenciaización de los valores del respeto, tolerancia y convivencia en los niños del distrito de Barrancabermeja, Santander
dc.typebachelor thesis


Este ítem pertenece a la siguiente institución