info:eu-repo/semantics/article
The “Centre for Child Protection” of the Gregorian University/Rome. First experiences, results and reflections in setting up a global e-learningprogram for the prevention of sexual abuse of minors
The “Centre for Child Protection” of the Gregorian University/Rome. First experiences, results and reflections in setting up a global e-learningprogram for the prevention of sexual abuse of minors
Autor
Zollner, SJ, Hans
Liebhardt, Hubert
Fuchs, Katharina Anna
Institución
Resumen
The Centre for Child Protection has been founded in cooperation between the Institute of Psychology of the Gregorian University (Rome, Italy), the Department for Child and Adolescent Psychiatry/ Psychotherapy of Ulm University Hospital (Germany), and the Archdiocese of Munich (Germany). Its main task is the creation of a global e-learning training centre for pastoral professions responding to the sexual abuse of minors, taking into account multilingual and intercultural issues.Within three years the Centre develops and implements an e-learning program in four languages. Eight international project partners take a role in participant recruitment and the ongoing evaluation of the program. In this phase, test-persons are included in the development and evaluation of the program, as part of the (ongoing) formation of priests and other pastoral co-workers. El Centro para la Protección Infantil ha sido fundado en cooperación con el Instituto de Psicología de la Universidad Gregoriana (Roma, Italia), el Departamento para la Psiquiatría/Psicoterapia Infantil y Adolescente del Hospital de la Universidad de Ulm (Alemania) y la Arquidiócesis de Múnich (Alemania). Su tarea principal es la creación de un centro global de entrenamiento e-learning para profesiones de pastoral que respondan al abuso sexual de los menores, tomando en consideración asuntos multilingüísticos e interculturales. Dentro de tres años el Centro desarrollado e implementado un programa e-learning en cuatro lenguas. Ocho socios del proyecto internacional asumen un papel en el reclutamiento de participantes y en la evaluación en curso del programa. En esta fase, personas-test son incluidas en el desarrollo y la evaluación del programa, como parte de la formación (en curso) de sacerdotes y de otros coagentes de pastoral.