info:eu-repo/semantics/article
Who is Educating EFL Teachers : a Qualitative Study of in-service in Colombia
Registro en:
0123-3432
2145-566X
Autor
González Moncada, Adriana María
Institución
Resumen
ABSTRACT: This paper reports the findings of a qualitative study designed to explore the professional
needs of EFL teachers. Data collection techniques included focus groups, a questionnaire,
and in-depth interviews. The results suggest that many EFL teachers may not experience
the benefits of the professional options provided by institutions of higher education; less
formal and structured training opportunities, such as professional conferences and publishers’
sessions, are considered by many of them as the real agents of their education. The
implications of these beliefs for the professionalization of the teachers are discussed. RESUMEN: Este artículo reporta los resultados de un estudio cualitativo diseñado para explorar las
necesidades de capacitación de los profesores de inglés como lengua extranjera. Las
técnicas empleadas en la recolección de los datos incluyen grupos focales, un cuestionario
y entrevistas a profundidad. Los resultados sugieren que muchos de estos docentes no
pueden beneficiarse de las opciones profesionales propuestas por las instituciones de
educación superior y que oportunidades de capacitación menos formales y estructuradas
como los congresos del área y las charlas de las casas editoriales son vistas por muchos de
ellos como los agentes reales a cargo de su educación. Se discuten las implicaciones de
estas creencias para la profesionalización de los docentes. RÉSUMÉ: Cet article rend compte des découvertes d’une étude éducative destinée à évaluer les
besoins des professeurs d’Anglais Langue Etrangère. Les techniques de collecte des
données employées sont composées : de l’observation de groupes cibles, de l’analyse d’un
questionnaire et d’entretiens détaillés. Les résultats montrèrent que de nombreux professeurs
ne peuvent bénéficier des options professionnelles proposées par les institutions d’éducation
supérieure. Les opportunités de formations moins formelles et structurées, comme les congrès
professionnels et les présentations des maisons d’édition, sont vues par beaucoup
d’enseignants d’Anglais Langue Etrangère comme les réels agents de leur formation. Les
implications de ces croyances pour la professionnalisation des enseignants sont ici discutées.