info:eu-repo/semantics/article
THE TEACHING AND LEARNING OF FORMAL SYSTEMS, OF MATHEMATICS IN THE UNIVERSITY CONTEXT
La enseñanza y aprendizaje de los sistemas formales, de la matemática en el contexto universitario
Registro en:
10.56219/dialgica.v17i2.1521
Autor
Vega, Hogan
Silva, Dorli
Resumen
The purpose of the research was the teaching / learning of the formal systems of mathematics in the university context, motivated by the dissatisfaction of both teachers and students in relation to the use of ordinary language and its formal conception, to understand the true meaning of the use of logical symbolism, conceptual limitations, understanding of abstract nature, and logical reasoning. The objectives set were to analyze the teaching / learning of the formal systems of mathematics in the university context implemented by the teachers, to evaluate the abilities of the teacher in the teaching / learning of the formal systems of mathematics and; and strengthen the lines of action in the teaching / learning of the formal systems of mathematics. The research was qualitative; Two (02) moments were taken into account: one, related to the exploration carried out and the other, with the collection of information, to the research subjects. La investigación tuvo como propósito, la enseñanza/aprendizaje de los sistemas formales de la matemática en el contexto universitario, motivado por la insatisfacción tanto de los docentes y estudiantes en relación entre la utilización del lenguaje ordinario y su concepción formal, comprender el verdadero sentido de la utilización del simbolismo lógico, las limitaciones conceptuales, la comprensión de la naturaleza abstracta, y el razonamiento lógico. Los objetivos fijados fueron analizar la enseñanza/aprendizaje de los sistemas formales de la matemática en el contexto universitario implementada por los docentes, evaluar las habilidades del docente en la enseñanza/aprendizaje de los sistemas formales de la matemática; y fortalecer las líneas de acción en la enseñanza/aprendizaje de los sistemas formales de la matemática. La investigación fue de tipo cualitativo; se tomaron en cuenta dos (02) momentos: uno, relacionado con la exploración realizada y el otro, con la recolección de información, a los sujetos de investigación.