info:eu-repo/semantics/masterThesis
Feedback practices in the internship of the Speech and Language Pathology major at a private university in Chile
Prácticas de retroalimentación en el internado de la carrera de fonoaudiología de una universidadad privada de Chile
Autor
Pradenas-Vargas, Claudia Andrea
Institución
Resumen
General objective: To compare teacher's and student's perspectives on feedback practices during an internship of Speech and Language Pathology major at a private university in Chile.
Methods: Qualitative study, using a theoretical-methodological perspective, sustained by the Grounded Theory.
Results: Seven categories emerged from the analysis: The academic context, the meaning of the term feedback, associated perceptions and practices, educational results, personal factors, and the context where it occurs.
Effective and non-effective feedback has distinguishing features on teacher's and student’s points of view. Objetivo general: Comparar las perspectivas del personal docente y estudiantes sobre
prácticas de retroalimentación en el internado de la carrera de Fonoaudiología de una
universidad privada de Concepción.
Métodos: Estudio cualitativo de perspectiva teórico-metodológica de Teoría
Fundamentada.
Resultados: Del análisis realizado, emergieron siete categorías: Contexto académico de la
retroalimentación. Concepciones sobre retroalimentación. Prácticas de retroalimentación.
Percepciones asociadas. Resultados educativos. Factores personales. Factores
contextuales. Se identificaron factores diferenciadores de prácticas de retroalimentación
efectiva y no efectiva, según la perspectiva de docentes y estudiantes.