info:eu-repo/semantics/article
Anthropology Impalabramiento - Hermeneutic Symbolic Writing: Delay - Archetypal Scientific Progress Venezuelan Afro-descendant
Antropología Empalabramiento - Escritura Simbólica Hermenéutica: Atraso - Progreso Arquetipo Científico Afrodescendiente Venezolano
Registro en:
10.59282/reincisol.V2(4)105-115
ark:/67036/Reincisol.v2i4.40
Autor
Gómez Romero , Danny Francis
Resumen
This Research object of reflection will examine the contributions that it will make in the field of knowledge through wording and writing in the conceptions of backwardness - progress in Afro-descendant science in Venezuela today that can be appreciated in the presence of blacks, unlike of the Indians, constituted one of the favorite contributions of our literature. In this framework, the relevance of this research will focus on writings, perspectives: Anthropological, Epistemological, Ontological, Axiological, others. The discursive framework will be approached with the hermeneutic method, historical, and the participatory action research method. As possible results: the literary academic texts related to the process of assimilation, integration, acculturation, transculturation, interculturation are interpreted, later contributing reflections that contribute positively to the understanding of the Venezuelan Afro-descendant reality studied, in the same way, the importance of the female element, both in the collective unconscious and in social life. La presente Investigación objeto de reflexión examinará los aportes que la misma hará en el campo del conocimiento a través del empalabramiento y la escritura en las concepciones de atraso - progreso en la ciencia afrodescendiente hoy venezolana que pueden apreciarse en la presencia de los negros, a diferencia de los indios, constituyó uno de los aportes predilectos de nuestra literatura. En este marco, la relevancia de esta investigación se centrará en escritos, perspectivas: Antropológicas, Epistemológica, Ontológica, Axiológica, otras. El entramado discursivo, será abordado con el método hermenéutico, histórico, y el método de investigación acción participante. Como posibles resultados: se interpretan los textos académicos literarios relacionados con el proceso de asimilación, integración, aculturación, transculturación, interculturación, posteriormente aportar reflexiones que coadyuven positivamente a la comprensión de la realidad afrodescendiente venezolana estudiada, de igual forma, se advierte la importancia del elemento femenino, tanto en el inconsciente colectivo como en la vida social