info:eu-repo/semantics/article
The challenges assumed by higher education after the COVID-19 pandemic in Colombia: the new academic paradigm
Los retos asumidos por la educación superior tras la pandemia del COVID-19 en Colombia: el nuevo paradigma académico
Autor
Palencia Buelvas, Ronald Yesid
Díaz Herrera, Yeimys Judith
Pérez Domínguez , Wilder Smith
Bustamante Elles, Geraldine Esther
Guerra Martínez, Dagoberto José
Institución
Resumen
The objective of this research was to identify the challenges that HEIs in Colombia must assume after the COVID-19 pandemic. For this, seven main hemerographic documents that have investigated the subject through field research were selected. An analysis of the documents and their respective coding in Atlas.Ti was carried out, which allowed obtaining main variables such as logistical challenges, curricular challenges, financial challenges and social challenges for the writing of the results obtained; in addition, other sources of information were consulted that allowed the triangulation of the contents through the use of freely accessible databases such as Scielo, Zotero and different university repositories such as the National University of Colombia, the National Autonomous University of Mexico and the University of North. La presente investigación tuvo como objetivo la identificación de los retos que las IES de Colombia deben asumir tras la pandemia del COVID-19. Para ello se seleccionaron siete documentos hemerográficos principales que han indagado sobre el tema a través de investigaciones de campo. Se realizó un análisis de los documentos y su respectiva codificación en Atlas.Ti que permitió la obtención de variables principales como retos logísticos, retos curriculares, retos financieros y retos sociales para la redacción de los resultados obtenidos; además se consultaron otras fuentes de información que permitió la triangulación de los contenidos a través del uso de bases de datos de libre acceso como Scielo, Zotero y diferentes repositorios universitarios como el de la Universidad Nacional de Colombia, Universidad Nacional Autónoma de México y Universidad del Norte.
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título, autor o materia.
-
Online Larval Masks: pedagogical challenges: pedagogical challenges
Sachs, Cláudia Muller -
CHALLENGES OF EDUCATION IN LINE FOR CHALLENGES TO EDUCATION BIBLIOTECÓLOGOS-DOCENTES/ONLINE-TEACHERS LIBRARIANS
Hernández Salazar, Patricia