bachelorThesis
The teaching techniques and student’s motivation in the english learning on the students of the 8th years of basic education at instituto superior tecnologico Beatriz Cueva de Ayora of Loja city period 2012-2013
Autor
Astudillo Tinoco, Santiago Leonardo
Institución
Resumen
The present research work entitled: “THE TEACHING TECHNIQUES AND
STUDENT’S MOTIVATION IN THE ENGLISH LEARNING ON THE
STUDENTS OF THE 8TH YEARS OF BASIC EDUCATION AT INSTITUTO
SUPERIOR TECNOLOGICO BEATRIZ CUEVA DE AYORA OF LOJA CITY
PERIOD 2012-2013”; has been developed to evaluate if the teaching techniques that
teachers apply, affect on the student’s motivation in the English Language Learning
process.
It was used the scientific method to obtain information about the teaching techniques
and if these will help in the teaching-learning process on students, and also were used
the analytical and descriptive methods to analyse the surveys applied to students and
teachers.
The technique applied was the survey to know teachers and students opinion. With
the sample of 109 students and 5 English teachers who participated in the surveys.
The results of the surveys determined that the teaching techniques applied by teachers
influence on the student’s motivation in the process of learning English. El presente trabajo de investigación titulado: “THE TEACHING TECHNIQUES
AND STUDENT’S MOTIVATION IN THE ENGLISH LEARNING ON THE
STUDENTS OF THE 8TH YEARS OF BASIC EDUCATION AT INSTITUTO
SUPERIOR TECNOLOGICO BEATRIZ CUEVA DE AYORA OF LOJA CITY
PERIOD 2012-2013”; ha sido desarrollado para evaluar si las técnicas de enseñanza
que los profesores aplican, afectan la motivación del estudiante en el proceso de
aprendizaje del Idioma Inglés.
Para ello se utilizó el método científico para obtener información sobre las técnicas de
enseñanza y si estas ayudan en el proceso de enseñanza-aprendizaje de los
estudiantes, también fueron utilizados los métodos analítico y descriptivo para
analizar las encuestas aplicadas a estudiantes y profesores.
La técnica aplicada fue la encuesta para conocer la opinión de los profesores y
estudiantes. Con una muestra de 109 estudiantes y 5 profesores de inglés que
participaron en las encuestas.
Los resultados de las encuestas que las técnicas de enseñanza aplicadas por los
profesores influyen en la motivación del estudiante en el proceso de aprendizaje del
idioma Inglés.