bachelorThesis
The communicative language teaching activities to develop english language speaking skills among students of ninth –year "b" afternoon session at Miguel Riofrío basic education school in the city of loja during the 2018−2019 academic year
Autor
Jimenez Navarro, Yaritza del Cisne
Institución
Resumen
The main objective of the research was to develop the English Language speaking
skills using the communicative language teaching activities. To develop this
research, it used the scientific, descriptive, statistical, and analytical / synthetic
method to collect theoretical references, explain speech skills, tabulate
information and analyze and interpret the results obtained. The instruments used
were: tests, questionnaires that were applied to twenty-seven students to diagnose
the level of knowledge, field notes and observation sheets were also used to see
the progress of the students. The results showed that the students developed their
speaking skills significantly in the following aspects: vocabulary, grammar,
pronunciation, fluency and comprehension. As a main conclusion, the application
of the teaching activities of the communicative language had a positive
development in the students, since they overcame their fear to speak in English
and were able to participate and interact frequently El objetivo principal de la investigación fue desarrollar las habilidades de habla
inglesa utilizando las actividades de enseñanza de la lengua comunicativa. Para
desarrollar esta investigación, se utilizó el método científico, descriptivo,
estadístico, y el analítico/sintético, para recopilar referencias teóricas, explicar las
habilidades del habla, tabular la información y analizar e interpretar los resultados
obtenidos. Los instrumentos utilizados fueron: pruebas, cuestionarios que fueron
aplicados a veintisiete estudiantes para diagnosticar el nivel de conocimiento,
también se utilizó notas de campo y hojas de observación para ver el progreso de
los estudiantes. Los resultados mostraron que los estudiantes desarrollaron sus
habilidades de habla significativamente en los siguientes aspectos: vocabulario,
gramática, pronunciación, fluidez y comprensión. Como conclusión principal, la
aplicación de las actividades de enseñanza de la lengua comunicativa tuvo un
desarrollo positivo en los estudiantes, ya que superaron su miedo a hablar en
inglés y pudieron participar e interactuar con frecuencia.