dc.contributorRodríguez Ludeña, María Patricia
dc.creatorMontaño Ordóñez, Deice Natali
dc.date2018-08-17T15:55:17Z
dc.date2018-08-17T15:55:17Z
dc.date2018
dc.date.accessioned2023-08-10T22:18:28Z
dc.date.available2023-08-10T22:18:28Z
dc.identifierhttp://dspace.unl.edu.ec/jspui/handle/123456789/20987
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8207207
dc.descriptionThis research was focused on the development of the grammatical competence through the direct corrective feedback at La Dolorosa high school amongst 37 students for 8 weeks. The following methods were used to carry out this investigation: the analytic/synthetic method; the statistic method; the scientific method and the descriptive method. The instruments used were a pre-and post- test and a pre-and post-questionnaire. The results indicated that direct corrective feedback provided a positive support on the improvement of the students’ grammatical skills. The study concluded that, using direct corrective feedback is an effective strategy for students to recognize and reduce their grammatical errors, achieving a satisfactory improvement in their grammatical competence.
dc.descriptionEsta investigación se centró en el desarrollo de la competencia gramatical a través de la retroalimentación correctiva directa en el colegio La Dolorosa entre 37 estudiantes durante 8 semanas. Los siguientes métodos fueron utilizados para llevar a cabo esta investigación: el método analítico/sintético; el método estadístico; el método científico y el método descriptivo. Los instrumentos utilizados fueron un pre y post examen y un pre y post cuestionario. Los resultados indicaron que la retroalimentación correctiva directa proporcionó un refuerzo positivo en el mejoramiento de las habilidades gramaticales de los estudiantes. El estudio concluyó que, el uso de la retroalimentación correctiva directa es una estrategia efectiva para que los estudiantes reconozcan y reduzcan sus errores gramaticales, logrando de esta manera una mejora satisfactoria en su competencia gramatical.
dc.format145 p.
dc.languageen
dc.publisherLoja
dc.rightsopenAccess
dc.subjectINGLÉS
dc.subjectGRAMMAR
dc.subjectENGLISH
dc.subjectFEEBACK
dc.titleThe development of the grammatical competence through direct corrective feedback among ninth-year a students at La Dolorosa high school of the city of Loja during the 2016-2017 school year
dc.typebachelorThesis


Este ítem pertenece a la siguiente institución