bachelorThesis
The implementation of word walls to foster english vocabulary among eighth year students of basic education, at Adolfo Valarezo international high school in loja city, during the academic year 2014-2015
Autor
Maza Valladares, Juliana Carolina
Institución
Resumen
This research work had the purpose of fostering English vocabulary through the
implementation of word walls. The scientific, descriptive and analytic-synthetic
methods were useful in analyzing and describing the results of the research. The
instruments used to collect the data were observation sheets, tests, and
questionnaires, which were aplied to 33 students of eighth year of basic education.
The results demostrated that the use of word walls reduced the students' limitation
meaningfull in the three aspects: form, meaning, and use. Students wrote correctly
the words that they hear, they recognized the meaning of the words in context, and
they used the correct vocabulary in comunication. In conclusion the use of word
walls was effective and successful due to, it motivated the studetns to participate
actively in the class activities, they interacted in the activities using the word
walls, and they were involved in their own progress. El objetivo de la investigación fue mejorar el Vocabulario de Inglés atráves de
la implementación de palabras de pared. Los métodos: científico, descriptive
y sintético-analítico: sirvieron para analizar y describir los resultados de la
investigación. Los instrumentos utilizados para recoger los datos fueron:
hojas de observación, pruebas y cuestionarios que se aplicaron a 33
estudiantes de octavo año de educación básica. Los resultados demostraron que
los estudiantes redujeron significativamente sus limitaciones en tres aspectos,
forma, significado y uso. Escriben correctamente las palabras que escuchan,
relacionan el significado de las palabras en contexto y utilizan el vocabulario
apropiado demostrando dominio en el uso correcto de vocabulario. En conclusión
el uso de las palabras de pared fue efectivo y exitoso debido a que motivó a los
estudiantes a participar activamente en las actividades de clase, los estudiantes
interactuaron usando las palabras de pared y se desenvolvieron por si mismos.