bachelorThesis
Record yourself technique to improve english pronunciation with students of first year of bachillerato, at “San Pedro de Vilcabamba high school, during the academic year 2014-2015
Autor
Alvarez Michay, Victoria Eugenia
Institución
Resumen
The present research work was carried out with the purpose to use Record
yourself technique to improve the pronunciation of students of first year of
Bachillerato at “San Pedro de Vilcabamba” High School In the development of
the present research work, the scientific, descriptive, analytical-synthetic and the
statistical methods were used to develop every part of the research. Tests and
questionnaires were applied to twenty-four students at the beginning and at the
end of the intervention as instruments to collect information about students’
limitation and the improvement of pronunciation. The main results showed that
students overcame their pronunciation significantly in two aspects, intonation and
fluency. The main conclusion is that the application of Record yourself technique
was successful because it motivated students to be more cooperative in classes
and more interested in the practice of pronunciation. El presente trabajo de investigación se llevó acabo con el propósito de utilizar la
técnica de grabación para mejorar la pronunciación de los estudiantes de primer
año de Bachillerato del colegio “San Pedro de Vilcabamba”. En este trabajo de
investigación, los métodos científico, descriptivo, analítico y estadístico fueron
utilizados para desarrollar cada parte del trabajo. Los instrumentos fueron
aplicados a veinticuatro estudiantes al inicio y al final de la intervención con la
finalidad de obtener información sobre las limitaciones y mejoramiento en la
pronunciación. Los principales resultados indican que los estudiantes superaron de
manera significativa su pronunciación en dos aspectos: entonación y fluidez. La
conclusión principal es que la técnica de la grabación fue exitosa, ya que incentivó
a los estudiantes a ser más cooperativos e interesados en la práctica de la
pronunciación.