bachelorThesis
The vocabulary quilt as a cooperative learning strategy to develop writing skills amongst ninth year of basic education studentsat Pio Jaramillo high school. 2014-2015 academic period
Autor
Malacatus Calva, Rosa Jaqueli
Institución
Resumen
The current research work was designed to determine the effect of cooperative
learning strategy called Vocabulary Quilt to improve writing skills amongst ninth
year students at Pio Jaramillo Alvarado high school. In the development of the
same were used the following methods, scientific, descriptive, analytic-synthetic
and statistic. Furthermore, the results of posttest revealed a significant progress in
the students’ performa nce in writing skills through implementation of Vocabulary
Quilt and the answers received of the questionnaires showed that the students
work in a cooperative way. During eight weeks were into account to improve
writing skills through implementations of intervention plans. Finally, the
researcher concluded that the application of Vocabulary Quilt as a strategy of
cooperative learning was relevant to improve writing skills in the ninth year, for
this reason is important that the teachers work in a cooperative way, through of
this, students writing skills will improve El presente trabajo investigativo fue diseñado para determinar el efecto de la
estrategia de aprendizaje cooperativo llamada Vocabulario Quilt con el fin de
mejorar las habilidades de escritura en los estudiantes del noveno año del colegio
Pío Jaramillo Alvarado. En el desarrollo de la misma se utilizó el método
científico, descriptivo, analítico- sintético y estadístico. Además, los resultados del
post test revelaron un importante progreso en el rendimiento de las habilidades de
escritura a través de la implementación del Vocabulario Quilt y las respuestas
recibidas de los cuestionarios mostraron que los estudiantes trabajaron de manera
cooperativa.Durante ocho semanas se llevaron a cabo para mejorar las habilidades
de escritura a través de la implementación de los planes de intervención.
Finalmente, el investigador concluye que la aplicación del Vocabulario Quilt
como una estrategia de aprendizaje cooperativo fue relevante en el mejoramiento
de las habilidades de escritura del noveno año, por esta razón es importante que
los profesores trabajen en una manera cooperativa, a través de esto, los estudiantes
mejoran sus habilidades de escritura