es | en | pt | fr
    • Presentación
    • Países
    • Instituciones
    • Participa
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
        Ver ítem 
        •   Inicio
        • Ecuador
        • Universidades
        • Universidad de Cuenca (Ecuador)
        • Ver ítem
        •   Inicio
        • Ecuador
        • Universidades
        • Universidad de Cuenca (Ecuador)
        • Ver ítem

        Relación entre inteligencia emocional y satisfacción académica en estudiantes universitarios de la carrera Administración de Empresas de la Universidad de Cuenca, en el periodo 2022-2023

        Fecha
        2023-07-19
        Registro en:
        http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/42453
        https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8151739
        Autor
        Maldonado Zhindón, Francisco Daniel
        Naula Carrión, Javier Andrés
        Institución
        • Universidad de Cuenca (Ecuador)
        Resumen
        Emotional intelligence is capable of recognizing, understanding, and regulating our own emotions and other people's emotions. In the education field, it's important because it helps students manage emotional situations, establish healthy relationships, and have better academic development. On the other hand, academic satisfaction is the subjective perception of the students about their educational experience. For this reason, the hereby investigated with a quantitative focus and a correlational scope has been established as a general objective to determine the relationship between emotional intelligence and academic satisfaction of the Business Administration career of Cuenca University students in the period of 2022–2023. The studied population consists of 40 students of the 3rd college year of the Business Administration. The recollection of data obtained from the application of the Wong-Law Emotional Intelligence Scale (WLEIS-S) and the Academic Satisfaction Scale (ESA). The results obtained point that there exists a positive correlation between emotional intelligence and academic satisfaction. Besides, it has been obtained that the academic satisfaction level of the students is at a medium-high.
        Materias
        Psicología
        Aprendizaje
        Inteligencia emocional
        Emociones

        Mostrar el registro completo del ítem


        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018
         

        EXPLORAR POR

        Instituciones
        Fecha2011 - 20202001 - 20101951 - 20001901 - 19501800 - 1900

        Explorar en Red de Repositorios

        Países >
        Tipo de documento >
        Fecha de publicación >
        Instituciones >

        Red de Repositorios Latinoamericanos
        + de 8.000.000 publicaciones disponibles
        500 instituciones participantes
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Ingreso Administradores
        Colecciones destacadas
        • Tesis latinoamericanas
        • Tesis argentinas
        • Tesis chilenas
        • Tesis peruanas
        Nuevas incorporaciones
        • Argentina
        • Brasil
        • Colombia
        • México
        Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB)
        Universidad de Chile
        Red de Repositorios Latinoamericanos | 2006-2018