info:eu-repo/semantics/article
Gaps in education and its relevance over time
Brechas de la educación y su pertinencia en el tiempo
Registro en:
10.33890/innova.v3.n8.1.2018.769
Autor
Fernando Iñiguez, Juan
Institución
Resumen
This article analyzes the relevance of the education system. It conceptualizes it and explains it as an indispensable requirement for quality education. The article explores the education and its evolution in time, its interaction with the society of the time, its impact, the social intentions related to education, who founded it, and what role that it played, its birth and its characteristics.
From the university and school of the Middle Ages through the great educational peak of the modern school through an analysis of the desacralization and projection of today's education and its needs.
It is necessary to examine the relevance of education in the course of time to reform the conceptions with which parameters of modern education are established. It is important to project an education with new perspectives that fulfill the long-awaited relevance with the society, with the industry, with the politics and, the culture that integrated the problems to be a source of solutions. An education that generates new forms of learning and knowledge that is universal and intercultural inclusive is required. El presente artículo analiza la pertinencia del sistema educativo; la conceptualiza y la explica como requerimiento indispensable para la educación de calidad. El artículo explora la educación y su evolución en el tiempo, su interacción con la sociedad de la época, su impacto, las intenciones sociales referentes a la educación, quién la fundo y qué rol jugó, su nacimiento y sus características. Desde la universidad y escuela del medioevo pasando por el gran apogeo educativo de la escuela moderna, a través de un análisis de la desacralización y la proyección de la educación de hoy y sus necesidades.
Es necesario examinar la pertinencia de la educación en el trascurso del tiempo para reformar las concepciones con las que se establecen parámetros de la educación moderna. Es importante, proyectar una educación con nuevas perspectivas que cumpla la tan ansiada pertinencia con la sociedad, con la industria, con la política y la cultura, que integre los problemas para ser fuente de soluciones. Se requiere una educación generadora de nuevas formas de aprendizaje y de conocimientos, que sea incluyente, universal e intercultural.