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Calidad en el Servicio: Oportunidad para el Sector Automotor en el Ecuador
Quality in the Service: Opportunity for the Automotive Sector in Ecuador
Registro en:
Autor
Arroyo Morocho, Flavio Roberto
Buenaño Armas, Carlos Santiago
Institución
Resumen
The Ecuadorian sector in the Ecuador has historicallykeptan important participation in the economy of the country because to incomes that generate in all direct and indirect economic activities that involve. From the automotive industryhave beenpropelled to other industries such as steel, metallurgical, mining, oil, petrochemical, plastic, glass, among others; key industries for the vehicle manufacturing. The automotive sector integrates to different actors, such as the case of the autoparts companies, parts and accessories suppliers; too, the assemblers of vehicles have been who that impose theproduction standards in the production chain.Thereis arduous competition between the companies for being the first to obtain the customer's attention. The quality of service is one of the main points that must be comply within each one of the countries.A correct management in the customer's attentionis the best strategy that can be used for reachinga successful company and in this way,can cope complicated periodsas the one that crosses the automotive sector of Ecuador at present El sector automotor en el Ecuador ha mantenido históricamente una participación importante en la economía del país debido a los ingresos que genera en todas las actividades económicas directas e indirectas que involucra. A partir de la industria automotriz se han impulsado a otras industrias como la siderúrgica, metalúrgica, metalmecánica, minera, petrolera, petroquímica, del plástico, vidrio, entre otras;industrias claves para la manufactura de vehículos. El sector automotor integra a diferentes actores,como el caso delas empresas autopartistas,proveedoras de partes y piezas; por otra parte, las ensambladoras de vehículos han sido quienes impongan los estándares productivos en la cadena de producción.Actualmente, existe una ardua competencia entre las empresas por ser el primero en obtener la atención del cliente. La calidad en el servicio es uno de los puntos principales que se deben cumplir dentro de cada una de las empresas. Una correcta gestión en la atención al cliente es la mejor estrategia que se puede utilizar para lograr una empresa de éxito y de esa manera poder sobrellevar períodos complicados como el que atraviesa el sector automotor del Ecuador en la actualidad.