The creation of audiovisual communication products. A look at the Ecuadorian audiovisual

dc.creatorGavilondo Rodri­guez, Carlos Ernesto
dc.creatorPalacio Ospina, Juan Manuel
dc.date2019-05-13T17:40:46Z
dc.date2019-05-13T17:40:46Z
dc.date2016-09-30
dc.date.accessioned2023-08-10T13:30:25Z
dc.date.available2023-08-10T13:30:25Z
dc.identifierGavilondo Rodri­guezC. E., & Palacio Ospina, J. M. (2016). La creación de productos comunicativos audiovisuales. Una mirada al audiovisual ecuatoriano. INNOVA Research Journal, 1(9), 26-38. https://doi.org/10.33890/innova.v1.n9.2016.49
dc.identifierhttps://doi.org/10.33890/innova.v1.n9.2016.49
dc.identifierhttps://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3686
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8148593
dc.descriptionFor the preparation of the article updated bibliography on thesubject that undoubtedly served as support for systemization and / or compilation of knowledge in this area of knowledge it was revised.To be consistent with the overall objective distinguished by: analyze the theoretical concepts underpinning the construction of audiovisual communication products. Were stipulated, as specific objectives, the following: to study the theories and models of communication that have served as a starting point for theoretical studies in Latin America, define and conceptualize the process of building the communicative product and, especially, in the area audiovisual.The research question is formulated from the following question: what have been the main theoretical construction of audiovisual communication products in Latin America referents. To support, further, the development of research raises a second question research that is recognized as: what is the methodology for the construction of audiovisual communication products. Reviewed and approved the proposal by the special unit of the university degree, having collected the necessary literature and convinced of the usefulness of research began work. Thus, the scope of the investigation, get an approach to the theoretical concepts underpinning the construction of audiovisual communication products. It is expected that research results can serve as a theoretical reference for future articles related to the subject and as a knowledge base for students of Social Communication.
dc.descriptionPara la elaboración del artículo se revisó bibliografía actualizada sobre la temática que, sin dudas, sirvió de apoyo para la sistematización y/o recopilación de saberes en esta área del conocimiento. Para ser consecuentes con el objetivo general que se distingue por: analizar las concepciones teóricas que sustentan la construcción de productos comunicativos audiovisuales. Se estipularon, como objetivos específicos, los siguientes: estudiar las teorías y modelos de la comunicación que han servido como punto de partida a los estudios teóricos en Latinoamérica, definir y conceptualizar el proceso de construcción del producto comunicativo y, en especial, en el área del audiovisual.La pregunta de investigación se formula desde el siguiente cuestionamiento: cuáles han sido los principales referentes teóricos para la construcción de productos comunicativos audiovisuales en Latinoamérica. Para sustentar, con mayor profundidad, el desarrollo de la investigación se plantea una segunda pregunta de investigación que se reconoce como: cuál es la metodología a seguir para la construcción de productos comunicativos audiovisuales. Revisada y aprobada la propuesta, por la unidad especial de titulación de la universidad, habiendo recopilado la bibliografía necesaria y con la convicción de la utilidad de la investigación comenzó el trabajo. De esta manera, el alcance de la investigación, conseguiría un acercamiento a las concepciones teóricas que sustentan la construcción de productos comunicativos audiovisuales. Se espera que los resultados de la investigación puedan servir como referente teórico para futuros artículos relacionados con el tema y como base de conocimiento para estudiantes de Comunicación Social.
dc.formatapplication/pdf
dc.languagees
dc.publisherINNOVA
dc.relationISSN;2477-9024
dc.rightsopenAccess
dc.subjectcomunicación; audiovisual; Ecuador
dc.subjectcommunication; audiovisual; Ecuador
dc.titleLa creación de productos comunicativos audiovisuales. Una mirada al audiovisual ecuatoriano
dc.titleThe creation of audiovisual communication products. A look at the Ecuadorian audiovisual
dc.typeArticle


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