The oppressive nature of admission tests to public higher education
La naturaleza opresiva de las pruebas de admisión a la educación superior pública
dc.creator | Cabrera Moreno, Sandra Leonor | |
dc.date | 2019-05-09T22:37:38Z | |
dc.date | 2019-05-09T22:37:38Z | |
dc.date | 2017-06-21 | |
dc.date.accessioned | 2023-08-10T13:30:06Z | |
dc.date.available | 2023-08-10T13:30:06Z | |
dc.identifier | Cabrera, S. L. (2017). The Oppressive Nature of Admission Tests to Public Higher Education. INNOVA Research Journal, 2(6), 94-99. https://doi.org/10.33890/innova.v2.n6.2017.217 | |
dc.identifier | https://doi.org/10.33890/innova.v2.n6.2017.217 | |
dc.identifier | https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3589 | |
dc.identifier.uri | https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8148455 | |
dc.description | Standardized tests, as other elements of oppression, “originate, develop and are contained” within a matrix of domination (Collins, 2009). Since the use of standardized tests reproduces social hierarchies and inequality, I analyze how the three functions of John Dewey’s democratic education (Bowles & Gintis, 2011) contradict one another and reveal the anti-dialogical nature of the process of admission to public higher education. To develop this argument, I provide a brief historical review of the origins of standardized testing. Then I discuss how the integrative, egalitarian and developmental functions of education have no relationship in the discourse of the national system of evaluation. | |
dc.description | Las pruebas estandarizadas al igual que otros elementos de opresión nacen, se desarrollan y se mantienen en una matriz de dominio (Collins, 2009). Debido a que el uso de las pruebas estandarizadas reproduce las jerarquías sociales y la inequidad, en este artículo analizo cómo las tres funciones de la educación democrática propuestas por John Dewey (Bowles & Gintis, 2011) se contradicen y revelan la naturaleza anti-dialógica del proceso de admisión a la universidad pública. Para el desarrollo de este argumento, incluyo una breve revisión de los orígenes de la evaluación estandarizada y discuto cómo las funciones de integración, igualdad y desarrollo no se enlazan en el discurso del sistema nacional de evaluación. | |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | en | |
dc.publisher | INNOVA | |
dc.relation | ISSN;2477-9024 | |
dc.rights | openAccess | |
dc.subject | pruebas estandarizadas; opresión; educación democrática; universidad pública | |
dc.subject | standardized tests; oppression; democratic education; public university | |
dc.title | The oppressive nature of admission tests to public higher education | |
dc.title | La naturaleza opresiva de las pruebas de admisión a la educación superior pública | |
dc.type | Article |