masterThesis
The Linguistic Intelligence in the development in oral expression in children of the educative unit Velasco Ibarra.
Registro en:
Arequipa Lema Johana Elizabeth (2021); The Linguistic Intelligence in the development in oral expression in children of the educative unit Velasco Ibarra. UTC. Latacunga. 63 p.
MUTC-001045
Autor
Arequipa Lema, Johana Elizabeth
Institución
Resumen
Speaking is considered an indispensable skill in the English language, as it facilitates communication and understanding in the environment in which it is found, for this reason the way in which this skill is acquired depends on the methodology used to achieve it. On the other hand, the application of strategies used by teachers contributes to this process, allowing the development of oral expression in an adequate and coherent way. For this reason, the main objective of the present research work was to develop oral expression in second grade children of the Velasco Ibarra Educative Unit by stimulating Linguistic intelligence. This stimulation can be achieved with the application of different methodological strategies and to determine its effectiveness, a pretest and a post-test of oral development were applied to the students, in addition an English song Booklet was designed, which contains songs on various topics. of interest to children, with activities that are easy to understand and solve.
The modality of this research is basic, descriptive in nature, supported by bibliographic and field research. For the data collection process, the questionnaire technique was used with its instrument the rubric.
Then the data obtained were processed for subsequent analysis and interpretation. The results show that the application of this methodological strategy has a positive impact on the development of speech skills. Therefore, its use is recommended to assist students in their learning of the English language. El hablar es considerado una habilidad indispensable en el idioma inglés, pues facilita la comunicación y entendimiento en el entorno en el cual se encuentre, por esta razón la forma en la cual se adquiera esta habilidad, dependerá de la metodología utilizada para lograrlo. Por otro lado, la aplicación de estrategias empleadas por los docentes contribuye a este proceso, permitiendo desarrollar la expresión oral de una forma adecuada, y coherente. Por esta razón el presente trabajo investigativo tuvo como objetivo principal desarrollar de la expresión oral en niños de Segundo grado de la Unidad Educativa Velasco Ibarra mediante la estimulación de la inteligencia Lingüística. Esta estimulación se la puede lograr con la aplicación de diferentes estrategias metodológicas y para determinar su eficacia, se aplicó un pretest y un post-test del desenvolvimiento oral a los estudiantes, además se diseñó un English song Booklet, el cual contiene canciones de diversos temas de interés para los niños, con actividades fáciles de entender y resolver.
La modalidad de esta investigación es básica, de carácter descriptivo, sustentado en una investigación bibliográfica y de campo. Para el proceso de recolección de datos se utilizó la técnica del cuestionario con su instrumento la rúbrica.
Luego se realizó el procesamiento de los datos obtenidos para su posterior análisis e interpretación. Los resultados demuestran que la aplicación de esta estrategia metodológica tiene un impacto positivo en el desarrollo de la destreza del habla. Por consiguiente, se recomienda su utilización para ayudar a los estudiantes en su aprendizaje del idioma inglés.