bachelorThesis
Interactive strategies to improve the english teaching learning process for the students of 1st year of secondary education at “CATORCE DE JULIO” high school during the academic year 2012 - 2013.
Registro en:
Sánchez Vargas Araceli Margoth (2014); Interactive strategies to improve the english teaching learning process for the students of 1st year of secondary education at “CATORCE DE JULIO” high school during the academic year 2012 - 2013.UTC. Latacunga. 72p.
T-002845
Autor
Sánchez Vargas, Araceli Margoth
Institución
Resumen
Many of the teachers who are immersed in the English language teaching do not have
extensive knowledge about what the interactive strategies are. These activities should
be implemented in classes; with this application students can adequately develop the
four skills which are important into the English Teaching Learning Process. The
monotony in the classroom, lack of teaching materials, the lack of teachers’
commitment, etc, have been very fundamental problems that have affected the proper
development of students’ skills in the English language learning. The activities
carried out in the classroom are important to improve the students’ communicative
skill, but many teachers of the English area just limited to use a textbook and not
using all the technological tools for students learning. Technology has advanced in a
very fast way which has brought solutions to many difficulties, so it is vital to
prioritize the vocation of the teacher to find ways to improve the students’ skills. All
students know a lot about technological advances such as: the management of social
networks, blogs, websites, etc., so why not to apply these interests of students to
improve the learning environment and students’ relationship in the classroom. Muchos de los docentes que se encuentran inmersos en la enseñanza del idioma
Inglés no cuentan con un conocimiento extenso en cuanto a las estrategias
interactivas se trata. Estas actividades deben ser aplicadas en clases; con esta
aplicación los estudiantes pueden desarrollar de manera adecuada las cuatro
habilidades las cuales son fundamentales dentro del proceso enseñanza – aprendizaje
del idioma Inglés. La monotonía en las clases, la falta de material didáctico, la falta
de compromiso del docente, etc han sido problemas muy fundamentales que han
afectado el correcto desarrollo de las habilidades de los estudiantes en el aprendizaje
del idioma Inglés. Las actividades que se realizan dentro del aula son importantes
para mejorar la habilidad comunicativa de los estudiantes; sin embargo muchos
docentes del área de Inglés solo se limitan al seguimiento de un libro de texto y no
usan todas las herramientas tecnológicas a favor del aprendizaje de los estudiantes. La
tecnología ha avanzado de una manera muy rápida lo cual ha traído soluciones a
muchos problemas, es aquí donde debe primar la vocación del docente por encontrar
la manera de mejorar las habilidades de los estudiantes. Todos los estudiantes
conocen mucho acerca de los avances tecnológicos como por ejemplo: el manejo de
las redes sociales, blogs, páginas web, etc; entonces porque no aplicar estos intereses
de los estudiantes para mejorar el ambiente de estudio, la relación entre compañeros
en el aula y sobre todo hacer que a los estudiantes les guste el idioma Inglés.