Thesis
THE USE OF POP MUSIC TO IMPROVE THE LISTENING SKILL IN STUDENTS OF THIRD BACCALAUREATE DEGREE OF THE EDUCATIONAL UNIT "FANNY S. DE BAIRD" ACADEMIC YEAR 2016 - 2017.
Registro en:
MERA VILLAVICENCIO, KAREN A. (2017). THE USE OF POP MUSIC TO IMPROVE THE LISTENING SKILL IN STUDENTS OF THIRD BACCALAUREATE DEGREE OF THE EDUCATIONAL UNIT "FANNY S. DE BAIRD" ACADEMIC YEAR 2016 - 2017. (TESIS DE PREGRADO). UNIVERSIDAD LAICA ELOY ALFARO DE MANABÍ, EXTENSIÓN BAHÍA DE CARÁQUEZ, MANTA, ECUADOR.
Autor
MERA VILLAVICENCIO, KAREN ANDREA
Resumen
EL USO DE LA MÚSICA EN LA ENSEÑANZA DE LENGUAS EXTRANJERAS CONSTITUYE UNA HERRAMIENTA MOTIVADORA, SOBRE TODO, PARA LOS ADOLESCENTES, QUIENES SIENTEN GRAN AFICIÓN POR LOS RITMOS MUSICALES. ESCUCHAR CANCIONES EN INGLÉS FAVORECE LA COMPRENSIÓN AUDITIVA ASÍ COMO EL DESARROLLO DE LA COMUNICACIÓN ORAL Y ESCRITA. THE USE OF MUSIC IN THE TEACHING OF FOREIGN LANGUAGES IS A MOTIVATING TOOL, ESPECIALLY FOR ADOLESCENTS, WHO FEEL GREAT AFFECTION FOR MUSICAL RHYTHMS. LISTENING TO SONGS IN ENGLISH ENCOURAGES LISTENING COMPREHENSION AS WELL AS THE DEVELOPMENT OF ORAL AND WRITTEN COMMUNICATION.