dc.creatorJácome Lara, Georgina
dc.creatorRamírez Jácome, Karen Elizabeth
dc.creatorRamírez Jácome., María Estefany
dc.creatorRomero León., Josué Ernesto
dc.date2022-11-22
dc.date.accessioned2023-08-08T18:54:24Z
dc.date.available2023-08-08T18:54:24Z
dc.identifierhttps://revistas.utb.edu.ec/index.php/sr/article/view/2799
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8055512
dc.descriptionThe exploration of different investigations carried out at a national and international level in the provision of medical services in the health area, both in the public and private sectors, aims to relate the characteristics of the Quality Management System in day hospitals-Babahoyo, which helps to determine the procedures, characteristics, and strategies of these organizations that provide medical care, being very complex to precisely establish uniformity or similarity, since they work from technically trained personnel to a person who provides cleaning services. This work describes the realization of a previous study on the conditions and characteristics with which medical services are provided in private establishments in the city of Babahoyo, which allows establishing and relating parameters on minimum conditions to optimization of services, which help compliance. of requirements and requirements for medical provision, and that entails implementing a Quality Management System through ISO Standards in the Babahoyo day hospitals, which provide efficiency and effectiveness in the operational, administrative areas and quality service, in search of user satisfaction and institutional excellence. The methodology applied in this study was under the review modality of different investigations in health centers, day hospitals that offer medical services. It is important to point out that there are organizations in the health area that rely on European Business Excellence processes aimed at the management of their administrators to be implemented in hospital processesen-US
dc.descriptionLa exploración de diferentes investigaciones realizadas a nivel  nacional e internacional en prestación de servicios médicos en el área de salud, tanto del sector público como privado, tiene como objetivo relacionar las características del Sistema de Gestión de Calidad en hospitales del día-Babahoyo, que ayude a determinar los procedimientos, características, y estrategias de estas organizaciones que brindan atención médica, siendo muy complejo establecer de manera precisa uniformidad o similitud, por cuanto en ellas laboran desde un personal capacitado técnicamente hasta una persona que presta servicios de limpieza. Este trabajo describe la realización de un estudio previo sobre las condiciones y características con que se brindan servicios médicos en los establecimientos privados de la ciudad de Babahoyo, que permita establecer y relacionar, parámetros sobre condiciones mínimas hasta una optimización de servicios,  que ayuden al cumplimiento de requisitos y exigencias para la prestación médica, y que, conlleve implantar un Sistema de Gestión de Calidad a través de las Normas ISO en los hospitales del día de Babahoyo, que  provean eficiencia y eficacia en las áreas operativas, administrativas y un servicio de calidad, en búsqueda de satisfacción a los usuarios y excelencia institucional. La metodología aplicada en este estudio fue bajo la modalidad de revisión de diferentes investigaciones en centros de salud, hospitales del día que ofrecen servicios médicos. Es importante precisar que existen organizaciones en el área de salud que se apoyan en procesos de Excelencia Empresarial Europeo direccionados a la gestión de sus administradores para ser implementados en los procesos hospitalarios.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Técnica de Babahoyoes-ES
dc.relationhttps://revistas.utb.edu.ec/index.php/sr/article/view/2799/2368
dc.rightsDerechos de autor 2022 Journal of Science and Researches-ES
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0es-ES
dc.sourceJournal of Science and Research: Revista Ciencia e Investigación; Vol. 7 No. CININGEC II (2022): II Congreso Internacional de Investigación, Innovación y Gestión del Conocimiento; 653 - 677en-US
dc.sourceJournal of Science and Research; Vol. 7 Núm. CININGEC II (2022): II Congreso Internacional de Investigación, Innovación y Gestión del Conocimiento; 653 - 677es-ES
dc.source2528-8083
dc.source2528-8083
dc.subjectHospital centers, Medical services, Quality Management Systemen-US
dc.subjectCentros hospitalarios, Servicios médicos, Sistema de Gestión de Calidad.es-ES
dc.titleESTUDIO PREVIO AL DISEÑO DEL SISTEMA DE GESTIÓN DE CALIDAD EN HOSPITALES DEL DÍA- CIUDAD BABAHOYOes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


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