dc.contributorRuiz Parrales, Iván Rubén
dc.creatorUrrutia Ortiz, Gary Gabriel
dc.date2020-05-03T22:42:12Z
dc.date2020-05-03T22:42:12Z
dc.date2020
dc.date.accessioned2023-08-08T16:57:45Z
dc.date.available2023-08-08T16:57:45Z
dc.identifierhttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/7708
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/8041493
dc.descriptionThis research compendium prior to obtaining the title of Systems Engineer, studies the benefits of using the chatbot in the processes of attention to users of the Integral Academic System of the Technical University of Babahoyo. The research techniques used to collect the necessary data are: Same survey that was carried out in the facilities of the Technical University of Babahoyo, with the help of the guide sheet or ballot. According to the survey carried out on certain users of the Academic Information System of the Technical University of Babahoyo, they mentioned that they find it ideal to develop queries through a chatbot interface from their mobile devices, attributing that it would be a quick way to carry out their queries, compared to the current platform of the Integral Academic System of the Technical University of Babahoyo
dc.descriptionThis research compendium prior to obtaining the title of Systems Engineer, studies the benefits of using the chatbot in the processes of attention to users of the Integral Academic System of the Technical University of Babahoyo. The research techniques used to collect the necessary data are: Same survey that was carried out in the facilities of the Technical University of Babahoyo, with the help of the guide sheet or ballot. According to the survey carried out on certain users of the Academic Information System of the Technical University of Babahoyo, they mentioned that they find it ideal to develop queries through a chatbot interface from their mobile devices, attributing that it would be a quick way to carry out their queries, compared to the current platform of the Integral Academic System of the Technical University of Babahoyo
dc.descriptionEl presente compendio investigativo previo a la obtención del título de Ingeniero en Sistemas, estudia los beneficios del uso del chatbot en los procesos de atención a los usuarios del Sistema Académico Integral de la Universidad de Técnica de Babahoyo. Las técnicas de investigación utilizadas para recopilar los datos necesarios es: Encuesta misma que se realizaron en las instalaciones de la Universidad Técnica de Babahoyo, con ayuda de la ficha guía o papeleta. De acuerdo a la encuesta realizada a ciertos usuarios del Sistema Académico de Información de la Universidad Técnica de Babahoyo, mencionaron que les parece ideal en desarrollar consultas por medio de un interfaz de chatbot desde sus dispositivos móviles, atribuyendo que sería una manera rápida en realizar sus consultas, en comparación a la plataforma actual del Sistema Académico Integral de la Universidad Técnica de Babahoyo (SAI-UTB). La investigación permitió detectar la necesidad de facilitar todas las consultas necesarias de los estudiantes en lo que respecta: calificaciones, certificaciones, matriculas, información de docentes y materias de carrera, mediante una aplicación móvil.
dc.format26 p.
dc.formatapplication/pdf
dc.languagees
dc.publisherBabahoyo, UTB - FAFI 2020
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/
dc.subjectInteligencia artificial
dc.subjectChatbots
dc.subjectAtención a usuarios
dc.subjectAsistente virtual
dc.titleEstudio de los beneficios del uso de chatbots en los procesos de atención a usuarios del sistema académico integral de la universidad técnica de Babahoyo
dc.typebachelorThesis


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