info:eu-repo/semantics/article
Social responsibility in the management of information in the digital environment of social networks.
Responsabilidad social en la gestión de la información en el entorno digital de las redes sociales.
Registro en:
10.56048/MQR20225.6.3.2022.1582-1596
Autor
Noboa-Terán, Cesar Augusto
Vallejo López, Alida Bella
Institución
Resumen
In today's world, information is constantly generated and society is eager to know it. Social communicators have the mission of transmitting events to the public and for that reason a great responsibility within society.
Objective: To raise awareness about the social responsibility of communicators in handling the information that is socialized in digital information networks
Material and method: A bibliographic review of articles related to the topic from reliable sources such as Scielo, Redalyc, academic Google and specialized authors, among others, was carried out, 62 articles were obtained, of which 50 were considered the most appropriate with relevant information that source for making this article.
Conclusion The social communicator must assume his role of socializing the information with ethics and respect for the public, the data obtained must be verified, contrasted and written objectively in an ethical and responsible manner, prior to socializing them through mass transmission media such as networks social. En el mundo actual se genera información constantemente y la sociedad está deseosa de conocerla. Los comunicadores sociales, tienen la misión de transmitir los acontecimientos al público y por esa razón una gran responsabilidad dentro de la sociedad.
Objetivo: Concientizar sobre la responsabilidad social de los comunicadores en el manejo de la información que se socializa en las redes de información digital
Material y método: Se realizó una revisión bibliográfica de artículos relacionados con el tema de fuentes confiables como Scielo, Redalyc, Google académico y autores especializados entre otros, se obtuvieron 62 artículos de los cuales se consideraron 50 los más adecuados con información pertinente que sirvió para realizar este artículo
Conclusión: El comunicador social debe asumir su rol de socializar la información con ética y respeto al público, los datos obtenidos deben ser verificados, contrastados y redactados con objetividad en forma ética y responsable, previo a socializarlos por los medios de transmisión masiva como son las redes sociales.