info:eu-repo/semantics/article
PLAY-WORK CORNERS IN THE DEVELOPMENT OF FINE MOTOR SKILLS IN STUDENTS OF THE INITIAL SUBLEVEL 2.
RINCONES DE JUEGO-TRABAJO EN EL DESARROLLO DE LA MOTRICIDAD FINA EN ESTUDIANTES DEL SUBNIVEL INICIAL 2
Registro en:
10.56048/MQR20225.6.3.2022.50-75
Autor
Moreira Fortis, Alexandra Isabel
Enríquez Caro, Lázaro Clodoaldo
Institución
Resumen
The research addressed the development of fine motor skills in children of initial sublevel 2of four years, starting from the need to implement play-work corners to achieve better skillsin them, the stated objective was to implement play-work corners as a proposal for thedevelopment of fine motor skills in children of the initial sublevel 2 group of 4 years of the"Claudio Vicente Alencastro" School, San Plácido Parish. The investigation for therealization of the article was carried out under a mixed approach with the empirical-analyticalmodel, for data collection the technique of interview, survey and observation with theirrespective instruments was used; it was performed on a sample of the general population,randomly delimited in a probabilistic manner. Among the main findings of the article, it wasshown that the use of corners or play spaces that favor the development of fine motor skillsin boys and girls is relevant. It is concluded that the teacher-student-parent and institutionmust work correlatedly for the good of the children so that they achieve the desired learning. La investigación abordó el desarrollo de la motricidad fina en los niños y niñas de subnivelinicial 2 de cuatro años, partiendo de la necesidad de implementar rincones de juego-trabajopara lograr mejores habilidades en ellos, el objetivo planteado fue implementar rincones dejuego-trabajo como propuesta para el desarrollo de la motricidad fina de los niños delsubnivel inicial 2 grupo de 4 años de la Escuela “Claudio Vicente Alencastro” Parroquia SanPlácido. La indagación para la realización del artículo se efectuó bajo un enfoque mixto conel modelo empírico-analítico, para la recolección de datos se utilizó la técnica de entrevista,encuesta y la observación con sus respectivos instrumentos; se realizó a una muestra de lapoblación en general, delimitada de manera probabilística aleatoriamente. Entre losprincipales hallazgos del artículo se evidenció que es relevante el uso de rincones o espaciosde juego que favorezcan el desarrollo de la motricidad fina en los niños y niñas. Se concluyeque la docente-alumno-padre de familia e institución, deben trabajar correlacionadamente enbien de los niños para que alcancen el aprendizaje deseado.