info:eu-repo/semantics/article
PLAYFUL STRATEGY FOR THE DEVELOPMENT OF SOCIAL SKILLS IN CHILDREN OF THE INITIAL SUBLEVEL 2.
ESTRATEGIA LÚDICA PARA EL DESARROLLO DE HABILIDADES SOCIALES EN LOS NIÑOS DEL SUBNIVEL INICIAL 2
Registro en:
10.56048/MQR20225.6.3.2022.76-101
Autor
Mera Villafuerte, Aracely Idelina
Delgado-Gonzembach, Janeth de Lourdes
Resumen
The objective of this research is to design a playful strategy for the development of socialskills in children of the initial sublevel 2 group of 4 years of the "Lorenzo Luzuriaga" FiscalBasic Education School in Portoviejo. The investigation for the realization of the article wascarried out under a mixed approach with the empirical-analytical model, for data collectionthe technique of interview, survey and observation with their respective instruments wasused; it was carried out on a sample of the general population, randomly delimited in aprobabilistic manner with intentional criteria. Among the main findings of the article, it wasevidenced that the use of a playful strategy is relevant to favor the development of socialskills in children of initial sublevel 2. It is concluded that the teacher-parent must workcorrelatedly for the good of children to achieve the desired learning. La presente investigación tiene como objetivo diseñar una estrategia lúdica para el desarrollode habilidades sociales en los niños del subnivel inicial 2 grupo de 4 años de la Escuela deEducación Básica Fiscal “Lorenzo Luzuriaga” de Portoviejo. La indagación para la realización del artículo se efectuó bajo un enfoque mixto con el modelo empírico-analítico, para la recolección de datos se utilizó la técnica de entrevista, encuesta y la observación con sus respectivos instrumentos; se realizó a una muestra de la población en general, delimitadade manera probabilística aleatoriamente con criterio intencional. Entre los principales hallazgos del artículo se evidenció que es relevante el uso de una estrategia lúdica para que favorezca el desarrollo de habilidades sociales en los niños de subnivel inicial 2. Se concluye que la docente y padres de familia deben trabajar correlacionadamente en bien de los niñospara que alcancen el aprendizaje deseado.