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The use of public service advertising for solving social problems
El uso de publicidad de servicio público para resolver problemas sociales
Registro en:
10.5377/reice.v8i15.9952
Autor
A. Zaitseva, Irina
Krikunov, Alexander
Tolochko, Aleksandr V.
Institución
Resumen
Modern society, whose typical features, among other characteristics, are the growth and development of the advertising industry, is more and more interested in public service advertising whose goal is to draw the attention of a wider audience to social problems. The result of public service advertising is the formation of certain moral and value attitudes. Advertising influences the consciousness of people by promoting a certain attitude to life and ensuring the relevance of moral and social values, as well as an active socio-political position. In general, public service advertising is regarded as a means of regulating social processes. Avoiding the extremes of coercion and indifference, public service advertising makes the individual focused on the problems that should be addressed. The research goal is to analyze the experience accumulated by government bodies regarding the use of public service advertising for solving social problems. Methodology. The study was conducted in 2019-2020 at Yelets State Ivan Bunin University (Lipetsk Region). The subject matter of the research was the population of the Lipetsk region (n=1200). The scope of the study was the use of public service advertising in the government activities and the attitude of the population to public service advertising. Results and their analysis. As an instrument of influence on public consciousness and a factor in the formation of certain behavioral models, public service advertising implies interaction among society, public organizations, business, and government bodies. It is a method of targeted impact on society aimed at solving social problems. The development of public service advertising is driven by the changing attitude to social problems, both by government bodies and people, most of whom consider public service advertising to be an effective tool for raising social problems and improving social behavior. Health and family remain important themes of public service advertising. By drawing attention to social phenomena and problems, public service advertising promotes humanity, law, and care in society. Focus on public order, protection of public and personal interests and civil rights increases legal awareness in society. There is still public demand for public service advertising that stimulates people’s interest in certain projects, programs, organizations, usually non-profit. Event advertising successfully informs the audience about upcoming festive events, historical dates, and strengthens common social memory. Public service advertising does not contradict basic social attitudes, and its study is useful for understanding and interpreting public consciousness.
La sociedad moderna, cuyas características típicas, entre otras características, son el crecimiento y el desarrollo de la industria publicitaria, está cada vez más interesada en la publicidad de servicio público cuyo objetivo es llamar la atención de una audiencia más amplia sobre los problemas sociales. El resultado de la publicidad de servicio público es la formación de ciertas actitudes morales y de valor. La publicidad influye en la conciencia de las personas al promover una cierta actitud ante la vida y garantizar la relevancia de los valores morales y sociales, así como una posición sociopolítica activa. En general, la publicidad de servicio público se considera un medio para regular los procesos sociales. Evitando los extremos de coerción e indiferencia, la publicidad de servicio público hace que el individuo se concentre en los problemas que deben abordarse. El objetivo de la investigación es analizar la experiencia acumulada por los organismos gubernamentales con respecto al uso de publicidad de servicio público para resolver problemas sociales. Metodología. El estudio se realizó en 2019-2020 en la Universidad Yelets State Ivan Bunin (Región de Lipetsk). El tema de la investigación fue la población de la región de Lipetsk (n = 1200). El alcance del estudio fue el uso de publicidad de servicio público en las actividades del gobierno y la actitud de la población hacia la publicidad de servicio público. Resultados y su análisis. Como un instrumento de influencia en la conciencia pública y un factor en la formación de ciertos modelos de comportamiento, la publicidad de servicio público implica la interacción entre la sociedad, las organizaciones públicas, las empresas y los organismos gubernamentales. Es un método de impacto dirigido en la sociedad destinado a resolver problemas sociales. El desarrollo de la publicidad de servicio público está impulsado por la actitud cambiante hacia los problemas sociales, tanto por parte de los organismos gubernamentales como de las personas, la mayoría de los cuales consideran que la publicidad de servicio público es una herramienta efectiva para plantear problemas sociales y mejorar el comportamiento social. La salud y la familia siguen siendo temas importantes de la publicidad de servicio público. Al llamar la atención sobre los fenómenos y problemas sociales, la publicidad de servicio público promueve la humanidad, la ley y el cuidado en la sociedad. Centrarse en el orden público, la protección de los intereses públicos y personales y los derechos civiles aumenta la conciencia jurídica en la sociedad. Todavía hay una demanda pública de publicidad de servicio público que estimula el interés de las personas en ciertos proyectos, programas, organizaciones, generalmente sin fines de lucro. La publicidad de eventos informa con éxito a la audiencia sobre los próximos eventos festivos, fechas históricas y fortalece la memoria social común. La publicidad de servicio público no contradice las actitudes sociales básicas, y su estudio es útil para comprender e interpretar la conciencia pública.