info:eu-repo/semantics/article
Impact dashboards of Coronavirus Covid-19 data in Latin America and the world using Power BI as a visualization tool
Tableros de impacto de los datos de Coronavirus Covid-19 en América Latina y el mundo utilizando Power BI como herramienta de visualización
Registro en:
10.5377/reice.v8i15.9946
Autor
Mojica Baltodano, Manuel Antonio
Institución
Resumen
The current research describes the evolution of the new coronavirus Covid-19 through the creation of two impact dashboard for its data both globally and in detail for the Latin American and Caribbean region. The outbreak of the new coronavirus began in Wuhan, a city of 11 million people in the central Chinese province of Hubei. In order to describe the evolution of the virus through the creation of impact dashboards, the Microsoft Power BI business intelligence tool was implemented, where 4 stages were carried out, including the analysis of case system requirements, design of the architecture to be used, data integration and, as a final stage, the visualization and analysis of the data. After the creation of the impact tables, the numbers of confirmed cases, deaths, recovered cases and active cases were shown by region, country and globally. The creation of these impact dashboard allows good decision-making based on data such as the creation of policies public and fiscal measures by governments to ensure humanitarian risk and impact on the countries' economies. La presente investigación describe la evolución del nuevo coronavirus Covid-19 a través de la creación de dos tableros de impacto para los datos de este tanto a nivel global como en detalle para la región de América Latina y el Caribe. El brote del nuevo coronavirus comenzó en Wuhan, una ciudad de 11 millones de habitantes de la provincia central china de Hubei. Para poder describir la evolución del virus a través de la creación de tableros de impacto se implementó la herramienta de inteligencia de negocios de Microsoft Power BI, donde se llevaron 4 etapas entre ellas el análisis de requerimientos de sistema del caso, diseño de la arquitectura a utilizar, integración de datos y como etapa final la visualización y analítica de los datos. Tras la creación de los tableros de impacto se mostró los números de casos confirmados, fallecidos, casos recuperados y casos activos por región, país y a nivel mundial, la creación de estos tableros permite la buena de decisiones basada en datos como son la creación de políticas públicas y fiscales por parte de los gobiernos para velar por el riesgo humanitario y el impacto en la economía de los países.