info:eu-repo/semantics/article
Attitude towards mathematics: perception of the attitude of parents
Actitud hacia la matemática: percepción de la actitud de padres
Registro en:
10.18845/rc.v28i1-2019.4437
Autor
Agüero-Calvo, Evelyn
Meza-Cascante, Luis Gerardo
Valdés-Ayala, Zuleyka Suárez
Calderón-Ferrey, Martha
Sancho Martínez, Laura
Pérez-Tyteca, Patricia
Monje-Parrilla, Javier
Institución
Resumen
This research presents the results of a study in mathematics education on affective domain analyzing the relationship between three variables: “attitude towards mathematics,” “perception of the attitude toward mathematics,” and “the student’s mother’s perceptions of the attitude toward mathematics” among Costa Rican secondary students in 2017. The study concludes that there are no differences on the first variables according to gender, yet the other two show higher levels formales and small effect size. Furthermore, significant relationships, both positive and moderate, are found among all three variables. Seguidamente, se presentan los resultados de un estudio en educación matemática, del dominio afectivo, sobre la relación entre las variables “actitud hacia la matemática”, “percepción de la actitud hacia la matemática del padre” y “percepción de la actitud hacia la matemática de la madre”, en estudiantes de la educación media costarricense, realizado en el 2017. Se concluye que no se encuentran diferencias en la primera variable por sexo, pero sí en las otras dos, con niveles superiores para los varones y tamaño del efecto pequeño. Además, se detectan relaciones significativas, positivas y moderadas entrelas tres variables.