info:eu-repo/semantics/article
The application of video tutorials in student learning at a peruvian university
La Aplicación de videotutoriales en el aprendizaje de los estudiantes en una universidad peruana
Registro en:
10.22458/caes.v12i1.3031
Autor
Sanchez-Solis, Yuri
Palomino-Torres, Edgardo Felix
Salinas-Loarte, Edgar Augusto
Bedoya-Campos, Yris Yolanda
Institución
Resumen
The research was carried out with the aim of demonstrating that the application of the video tutorial increases the learning of the subject of Public Management in the students of the Professional School of Administration. The work is of an applicative type, has the quasi-experimental design, with two balanced groups, one experimental and one control. The population was made up of students of the specialty of Administration. The sample was induced, being the students of the ninth cycle, conformed by 46 students, to which three tests were applied: conceptual, procedural and attitudinal. The results showed that there is a significant improvement in student learning. Finally, it was demonstrated that the application of video tutorials improves the learning of the subject of Public Management. La investigación se realizó con el objetivo de demostrar que la aplicación del videotutorial aumenta el aprendizaje de la asignatura de Gerencia Pública en los estudiantes de la Escuela Profesional de Administración. El trabajo es de tipo aplicativo, tiene el diseño cuasi – experimental, con dos grupos equilibrados, uno experimental y otro control. La población estuvo conformada por alumnos de la especialidad de Administración. La muestra fue inducida, siendo los alumnos del noveno ciclo, conformada por 46 estudiantes, a los cuales se les aplico tres test: conceptual, procedimental y actitudinal. Los resultados mostraron que existe una mejora significativa en el aprendizaje de los estudiantes. Finalmente se demostró que la aplicación de videotutoriales mejora el aprendizaje de la asignatura de Gerencia Pública.