dc.creator | Fallas Escobar, Cristian | |
dc.creator | Dillard-Paltrineri, Elizabeth | |
dc.date | 2015-12-07 | |
dc.date.accessioned | 2023-08-03T20:21:27Z | |
dc.date.available | 2023-08-03T20:21:27Z | |
dc.identifier | https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/rlm/article/view/22355 | |
dc.identifier | 10.15517/rlm.v0i23.22355 | |
dc.identifier.uri | https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/7912473 | |
dc.description | In this article, we discuss the views about bi/multilingualism that have caused the discursive practice of languaging bilingually to be criticized in formal schooling systems, and we also advocate for a more just and inclusive Applied Linguistics that studies L2 learning and bilingualism from a heteroglossic and multilingual perspective. Next, we venture into examining the beliefs of instructors and learners from the English Department at a public university in Costa Rica, regarding English-Spanish translanguaging in an English as a Foreign Language (EFL) classroom. Finally, we call for the initiation of dialogue within EFL depart- ments that critically dismantles the assumptions, beliefs and practices that fuel the monolingual bias. | en-US |
dc.description | En este artículo, discutimos las perspectivas sobre bi/multilingüismo que han causado que la práctica discursiva de languaging bilingually sea censurada en sistemas educativos formales, por lo cual proponemos la construcción de una lingüística aplicada más justa e inclusiva que estudie el aprendizaje de una segunda lengua y el bilingüismo desde una perspectiva heteroglósica y multilingüe. Seguidamente, examinamos las opiniones y creencias de profesores y estudiantes del departamento de inglés en una universidad pública en Costa Rica con respecto a trans- languaging en las clases de inglés como lengua extranjera (EFL). Finalmente, ha- cemos un llamado a empezar un diálogo dentro de los departamentos de EFL que cuestione los supuestos que sustentan la práctica actual de tomar al hablante mo- nolingüe de la lengua meta como modelo en contextos de bilingüismo emergente. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | eng | |
dc.publisher | Escuela de Lenguas Modernas, Universidad de Costa Rica | es-ES |
dc.relation | https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/rlm/article/view/22355/22512 | |
dc.source | Journal Of Modern Languages; No. 23 (2015) | en-US |
dc.source | Revista de Lenguas Modernas; Núm. 23 (2015) | es-ES |
dc.source | 2215-5643 | |
dc.source | 1659-1933 | |
dc.source | 10.15517/rlm.v0i23 | |
dc.subject | translanguaging | en-US |
dc.subject | L2 learning | en-US |
dc.subject | bilingualism | en-US |
dc.subject | English as a foreign language | en-US |
dc.subject | translanguaging | es-ES |
dc.subject | aprendizaje de segundas lenguas | es-ES |
dc.subject | bilingüismo | es-ES |
dc.subject | inglés como lengua extranjera | es-ES |
dc.title | Professors’ and Students’ Conflicting Beliefs about Translanguaging in the EFL Classroom: Dismantling the Monolingual Bia | en-US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
dc.type | Article | en-US |
dc.type | Artículo | es-ES |