Study Abroad Experience: Personal and Professional Aftereffects of Professors from a Public Costa Rican University

dc.creatorCastillo Soto, María Auxiliadora
dc.date2015-06-18
dc.date.accessioned2023-08-03T20:21:14Z
dc.date.available2023-08-03T20:21:14Z
dc.identifierhttps://revistas.ucr.ac.cr/index.php/rlm/article/view/19703
dc.identifier10.15517/rlm.v0i22.19703
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/7912445
dc.descriptionThe purpose of this study is to determine some frequent personal and professional aftereffects that professors might encounter after a study-abroad experience. The study took place in a public Costa Rican university. The participants were seven English professors who answered a questionnaire, a survey, and an interview. The findings disclose the most common aftereffects that were experienced by the professors after their sojourn. In brief, these common aftereffects were the gain of independence, the competency to contribute to the native country, the feeling of rejection towards Costa Rica’s bureaucracy, and the feeling that co-workers feel threatened.en-US
dc.descriptionEl objetivo de este estudio es determinar algunos de los cambios personales y profesionales que los y las docentes pueden enfrentar luego de estudiar en el extranjero. El estudio se realizó en una universidad pública costarricense. Los y las participantes fueron siete docentes de inglés, quienes respondieron a un cuestionario, una encuesta y una entrevista. Las conclusiones exponen los principales cambios experimentados por los y las docentes luego de su estadía en el extranjero. En resumen, los cambios más significativos fueron la independencia obtenida, la habilidad de contribuir al país de origen, el sentimiento de rechazo hacia la burocracia costarricense y el sentimiento de que sus compañeros y compañeras de trabajo se sentían amenazados.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languageeng
dc.publisherEscuela de Lenguas Modernas, Universidad de Costa Ricaes-ES
dc.relationhttps://revistas.ucr.ac.cr/index.php/rlm/article/view/19703/19782
dc.sourceJournal Of Modern Languages; No. 22 (2015)en-US
dc.sourceRevista de Lenguas Modernas; Núm. 22 (2015)es-ES
dc.source2215-5643
dc.source1659-1933
dc.source10.15517/rlm.v0i22
dc.subjectpersonal aftereffectsen-US
dc.subjectprofessional aftereffectsen-US
dc.subjectprofessorsen-US
dc.subjectstudy abroaden-US
dc.subjectcambios personaleses-ES
dc.subjectcambios profesionaleses-ES
dc.subjectprofesoreses-ES
dc.subjectestadía en el extranjeroes-ES
dc.titleStudy Abroad Experience: Personal and Professional Aftereffects of Professors from a Public Costa Rican Universityen-US
dc.titleStudy Abroad Experience: Personal and Professional Aftereffects of Professors from a Public Costa Rican Universityes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArticleen-US
dc.typeArtículoes-ES


Este ítem pertenece a la siguiente institución