info:eu-repo/semantics/article
The Use of Technological Tools in the EFL Class
The Use of Technological Tools in the EFL Class
Autor
Bonilla Lynch, Álvaro
Espinoza Campos, Jorge Luis
Institución
Resumen
The purpose of this presentation is to show the results of a study in order to address three issues regarding language teaching methodologies in Costa Rica. First, what are the similarities and differences of language teaching and learning processes between a traditional classroom and using technology in the class? Second, are there any changes in the roles of teachers and students when they are in a different teaching environment from traditional classroom? Lastly, how to fulfill the need of research studies that point out the benefits of implementing the use of technological resources when teaching a foreign language in Costa Rica? Finding the answers to these issues may diminish the gap that prevails in some teachers and institutions in regards the use of technology in the language class. El propósito de este artículo es mostrar los resultados de un estudio realizado con el fin de abordar tres aspectos en relación con las metodologías de la enseñanza de la lengua en Costa Rica. Primero, ¿cuáles son las semejanzas y diferencias en la enseñanza de la lengua y en los procesos de aprendizaje entre un aula tradicional y una que utiliza la tecnología? Segundo, ¿ocurren cambios en los roles de profesores y estudiantes cuando se encuentran en un ambiente de enseñanza diferente del aula tradicional? Por último, ¿cómo llenan la carencia de estudios investigativos que destaquen los beneficios de la puesta en práctica del uso de recursos tecnológicos en la enseñanza de una lengua extranjera en Costa Rica? La respuesta a estas inquietudes permitiría disminuir la brecha que prevalece en algunos docentes e instituciones con respecto al uso de las tecnologías en la clase de idioma.