info:eu-repo/semantics/article
The Increase in Percentage of Students Who Actually Do Homework by Means of Communicative Out-of-Class Tasks instead of Homework Assignments: A Case Study of Adult EFL Students in the Conversation Courses at The University of Costa Rica
The Increase in Percentage of Students Who Actually Do Homework by Means of Communicative Out-of-Class Tasks instead of Homework Assignments: A Case Study of Adult EFL Students in the Conversation Courses at The University of Costa Rica
Autor
Barrantes Torres, Daniela
Bonilla Matamoros, Gerson
Saravia Vargas, José Roberto
Solís Pérez, Nathalia
Institución
Resumen
This study investigates how communicative out-of-class tasks instead of homework assignments can increase the percentage of students who actually do homework in the conversation courses at the University of Costa Rica. The review of the literature indicates that communicative out-of-class assignments facilitate learning through purposeful language use. The information gathered supports the premise that communicative out-of-class tasks enhance learners’ rate of response to homework assignments. In addition, the results indicate that goal- oriented communicative tasks make students reflect on their own learning, and that homework complements the teaching and learning process when it fulfills the learners’ interests and needs. Este estudio investiga cómo los trabajos comunicativos fuera de clase, en lugar de la tarea regular, pueden incrementar el porcentaje de los estudiantes que realizan la tarea en los cursos de conversación de la Universidad de Costa Rica. La revisión de la literatura indica que los trabajos comunicativos fuera de clase facilitan el aprendizaje a través del lenguaje con un propósito definido. La información recopilada apunta a que dichos trabajos mejoran la respuesta de los estudiantes hacia la asignación de tarea. Asimismo, los resultados indican que dichos trabajos, con fines específicos, contribuyen a la reflexión de los estudiantes sobre su propio aprendizaje y que la tarea complementa el proceso de enseñanza y aprendizaje cuando ésta satisface las necesidades y los intereses de los estudiantes.
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título, autor o materia.
-
Revisiting homework: An inquiry into homework practices in primary schools in Trinidad and Tobago
Lewis, Carel (2012-04-02) -
Diseño e implementación para la migración de un sistema HomeWorks Illumination a un sistema HomeWorks QS para sistemas domóticos de control de luces para clientes de la empresa Trazzo Iluminacion SAC.
Perez Breña, Diego Enrique (Universidad Nacional Mayor de San MarcosPE, 2023)Diseño e implementación de la migración de un sistema domótico de control de luces HomeWorks Illumination (HWI) hacia el sistema HomeWorks QS (HWQS), este trabajo nace de la necesidad de que clientes de la empresa Trazzo ... -
The Increase in Percentage of Students Who Actually Do Homework by Means of Communicative Out-of-Class Tasks instead of Homework Assignments: A Case Study of Adult EFL Students in the Conversation Courses at The University of Costa Rica
Barrantes Torres, Daniela; Bonilla Matamoros, Gerson; Saravia Vargas, José Roberto; Solís Pérez, Nathalia