History, Education and Genre
Historia, Educación y Género
dc.creator | Guardia, Sara Beatriz | |
dc.date | 2017-02-06 | |
dc.date.accessioned | 2023-07-20T18:31:53Z | |
dc.date.available | 2023-07-20T18:31:53Z | |
dc.identifier | https://www.revista.vocesdelaeducacion.com.mx/index.php/voces/article/view/33 | |
dc.identifier.uri | https://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/7718897 | |
dc.description | Although the access for women into the Peruvian educative system is high, it persists the inequality in the levels of schooling and formation; the imbalance between the urban and rural access, and a high percentage of female illiteracy as a result of the historic, social and cultural conditions studied in this work from a perspective of genre and identity.Keywords: history; education; genre; lack of equity; culture. | en-US |
dc.description | Aunque el acceso de las mujeres al sistema educativo peruano es elevado, persiste la desigualdad en los niveles de escolaridad y de formación; el desequilibrio entre el acceso urbano y rural, y un elevado porcentaje de analfabetismo femenino. Resultado de condiciones históricas, sociales, y culturales, estudiadas en este trabajo desde una perspectiva de género e identidad.Palabras clave: historia; educación, género; falta de equidad; cultura. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Voces de la educación | es-ES |
dc.relation | https://www.revista.vocesdelaeducacion.com.mx/index.php/voces/article/view/33/31 | |
dc.rights | Derechos de autor 2017 Sara Beatriz Guardia | es-ES |
dc.source | Voices of education; Vol. 2 No. 3 (2017); 37 | en-US |
dc.source | Voces de la educación; ##issue.vol## 2 ##issue.no## 3 (2017); 37 | es-AR |
dc.source | Voces de la educación; Vol. 2 Núm. 3 (2017); 37 | es-ES |
dc.source | 2448-6248 | |
dc.source | 1665-1596 | |
dc.title | History, Education and Genre | en-US |
dc.title | Historia, Educación y Género | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |