Literature for Young People: Reading Materials. The Learning Experiences as anecdotes: Literature for Young People: Reading Materials. The Learning Experiences as anecdotes
Literatura para gente joven: materiales de lectura. Las experiencias didácticas como anécdotas: Literature for Young People: Reading Materials. The Learning Experiences as anecdotes
Autor
CÓRDOVA TREJO, CONRADO
Institución
Resumen
These reflections about my didactic experiences incarnate some anecdotes loaded with feelings and emotions of my professional career in the institution where I have been actually living almost thirty years by now. My remembrances might not be transcendental but for me, and perhaps for somebody else, they are important. They touch me and make me tremble since my life dedicated to teaching is exactly as I do express it here, brimming with satisfaction; sometimes they may be called pleasing, some other times, not. Pain will not stop me though, nor sorrow nor some pessimistic memories, when I endeavor to speak to any attentive ear of instructor who will follow me in these labors. I speak in first person since the emotions and feelings would not allow me to set them out in tattered manner, objective and impartial but lifeless. I speak -I repeat- from the self that remembers my university first, there where I received my background and profession, next the institution I have endowed my life, and finally my contributions, intended, to make stronger my College. La presente experiencia didáctica se centra en breves anécdotas que paso a relatar con las observaciones de mi vida profesional en el Colegio de Bachilleres de Sonora. Probablemente no son trascendentes pero para mí y quizá para alguien más, son muy importantes. Me tocan y me cimbran porque mi vida de enseñanza está así como estas que refiero, llenas de satisfacción, a veces placer y otras de lo contrario. No me detiene, sin embargo, el dolor ni la pena ni el recuerdo pesimista para dejar por eso de expresarla a todo oído atento de los maestros que me siguen en la práctica y en quienes espero que mi objetivo de alertar sobre la enseñanza de la literatura, se cumpla. Hablo en primera persona porque la emoción no me posibilitaría para que lo expusiera de manera descarnada, objetiva e imparcial. Hablo desde mi yo que recuerda primero la escuela donde me formé, luego donde he entregado mi vida y luego de los intentos por contribuir con trabajo al fortalecimiento de mi Colegio.