What happens when a government programme transforms itself into a desirable monster?: a recollection on the multiple dimensions of the Connecting Equality Programme

dc.creatorSeijo, Gustavo L.
dc.creatorCalamari, Marina
dc.creatorFidmay, Paloma
dc.creatorOzono, Maximiliano
dc.date2020-06
dc.date2020-08-04T15:50:12Z
dc.date.accessioned2023-07-14T21:25:03Z
dc.date.available2023-07-14T21:25:03Z
dc.identifierhttp://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/101327
dc.identifierissn:1850-9959
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/7442985
dc.descriptionEste artículo centra su interés en el análisis del Programa Conectar Igualdad que ha distribuido netbooks entre estudiantes y profesores de escuelas argentinas. Se propone indagar en este trabajo acerca del carácter multi-dimensional de este programa de gobierno. Implica esto que el Conectar Igualdad es un programa que buscaba, inicialmente, reducir la brecha digital y mejorar el acceso a tecnologías de información y comunicación. El proceso de implementación del Conectar Igualdad ha incorporado también objetivos educativos, políticos, industriales y de infraestructura de forma sostenida a esta iniciativa original. Este artículo aborda precisamente este modo de conformación progresiva que ha adoptado el Programa Conectar Igualdad e intenta pensar implicancias para la gestión futura de este tipo de iniciativas de política pública.
dc.descriptionThis study addresses the Connecting Equality Programme (CEP) which has been delivering netbooks among students and teachers of Argentinian schools. This article explores the multi-dimensional nature of this government programme. The analysis claims that, in similar fashion to the ‘One Laptop per Child’ programme, the CEP aimed at reducing the digital gap by improving the access to information and communication technology in Argentina. However, and in stark contrast to the One Laptop per Child programme, the implementation process of the CEP highlights the progressive incorporation of educational, political, infrastructural and industrial objectives aside from the aforementioned reduction of the digital gap. Therefore, this study addresses the progressive incorporation of many dimensions and objectives within the frame of a single government programme and suggests a number of future managerial implications for this type of public policy initiative.
dc.descriptionFacultad de Informática
dc.formatapplication/pdf
dc.format97-110
dc.languagees
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0)
dc.subjectCiencias Informáticas
dc.subjectImplementación de política pública
dc.subjectBrecha Digital
dc.subjectPrograma conectar igualdad
dc.subjectTeoría del actor-red
dc.subjectModelo educativo 1:1
dc.subjectPublic policy implementation
dc.subjectDigital gap
dc.subjectConnecting equality programme
dc.subjectActor-network theory
dc.subject1:1 educational model
dc.title¿Qué ocurre cuando un programa de gobierno se transforma progresivamente en un monstruo deseable?: recordando la dimensionalidad múltiple del Programa Conectar Igualdad
dc.titleWhat happens when a government programme transforms itself into a desirable monster?: a recollection on the multiple dimensions of the Connecting Equality Programme
dc.typeArticulo
dc.typeArticulo


Este ítem pertenece a la siguiente institución