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Problems of legal guarantee of educational needs of national minorities: Problemas de la garantía legal de las necesidades educativas de las minorías nacionales
Registro en:
10.46398/cuestpol.4176.41
Autor
Kovnyi , Yurii
Chornopyska, Viktoriia
Mikhnevych, Liudmyla
Peresh, Ivan
Hartman, Mariana
Institución
Resumen
The aim of this study was to analyze the current international agreements, the Ukrainian legislation on ensuring the educational needs of its national minorities, the observance of their educational rights and their compliance with international standards. The study is conducted on the example of the educational needs of Gypsies, Poles and Hungarians. The materials and methods used made it possible to carry out analytical and research work, identify shortcomings and offer clear proposals for the legal regulation of the educational provision of national minorities. Also, a questionnaire survey was conducted among representatives of national minorities studying in educational institutions in Ukraine. The system of general philosophical and scientific methods was chosen as a methodological basis. It is concluded that, in general, Ukrainian legislation complies with international and European standards of minority education, because it contains rules and guarantees to ensure full understanding of the native language of the national minority and, in the broadest sense, the legislator managed to find a balance between national, moral and cultural interests of these groups of Ukrainian citizens. El objetivo de este estudio fue analizar los acuerdos internacionales actuales, la legislación de Ucrania en cuanto a la garantía de las necesidades educativas de sus minorías nacionales, la observancia de sus derechos educativos y su conformidad con las normas internacionales. El estudio se realiza a partir del ejemplo de las necesidades educativas de los gitanos, los polacos y los húngaros. Los materiales y métodos utilizados permitieron realizar un trabajo de análisis e investigación, identificar las deficiencias y ofrecer propuestas claras para la regulación legal de la oferta educativa de las minorías nacionales. También, se realizó una encuesta por cuestionario entre los representantes de las minorías nacionales que estudian en centros educativos de Ucrania. Se eligió como base metodológica el sistema de métodos filosóficos y científicos generales. Se concluye que, en general, la legislación ucraniana cumple con las normas internacionales y europeas de la educación de las minorías, porque contiene normas y garantías para asegurar la plena comprensión de la lengua materna de la minoría nacional y, en el sentido más amplio, el legislador logró encontrar un equilibrio entre los intereses nacionales, morales y culturales de estos grupos de ciudadanos de Ucrania.