dc.contributorSevilla Torres, Diana Carolina
dc.creatorBarajas Quintanilla, Oscar Andres
dc.date.accessioned2022-11-23T15:55:24Z
dc.date.accessioned2023-06-12T15:21:58Z
dc.date.available2022-11-23T15:55:24Z
dc.date.available2023-06-12T15:21:58Z
dc.date.created2022-11-23T15:55:24Z
dc.date.issued2022-10-18
dc.identifierBarajas Quintanilla, O. A. (2022). Propuesta de diseño de una plaza de mercado barrial en la Cumbre, Floridablanca [Trabajo de Pregrado]. Universidad Santo Tomás. Floridablanca, Colombia
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11634/48053
dc.identifierreponame:Repositorio Institucional Universidad Santo Tomás
dc.identifierinstname:Universidad Santo Tomás
dc.identifierrepourl:https://repository.usta.edu.co
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/6657955
dc.description.abstractThe purpose of the architectural design project of the Market Square for the La Cumbre Neighborhood in Floridablanca is to provide adequate spaces for the commercialization of basic family products and social interaction, consolidating itself as a meeting point for the sector. The design of the plaza meets the needs of users such as: Accessibility, circulations, lighting, ventilation, loading and unloading area, solid waste control, and the treatment of products of the family basket. The formulation of the project is carried out through the analysis of user coverage and capacity of the plazas in Floridablanca to determine the feasibility and operation of the object in the place to be implemented; the analysis of the Sanitary Standard for Food Handling; the comparison of architectural typologies; and the Modular Architecture. Finally, an adequate market place is designed for the economic activity and commercialization of products.
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Santo Tomás
dc.publisherPregrado Arquitectura
dc.publisherFacultad de Arquitectura
dc.relationAlmonte, K. (2011). MERCADO, Oferta y Demanda. Escuela de Organizacion Industrial. https://www.eoi.es/blogs/karlasugeilyalmonte/2011/12/15/mercado-oferta-y-demanda/
dc.relationÁlvarez, L. M. (2021, febrero 26). Plaza de Mercado los Fundadores, Una Joya de la Tradición Cultural Santarrosana. La Cola de Rata. https://www.lacoladerata.co/cultura/analisis /plaza-de-mercado-los-fundadores-una-joya-de-la-tradicion-cultural-santarrosana/.
dc.relationArango, S. L. F., et ál. (2015). Productos del mercado artesanal en la ciudad de leticia (amazonia colombiana) elaborados con especies de bosques de mauritia flexuosa L.f. Gestión Y Ambiente. https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=eih&AN=110635484&lang=es&site=ehost-live.
dc.relationArchDaily. (2011). Mercado Tirso de Molina / Iglesis Prat Arquitectos. ArchDaily. https://www.archdaily.co/co/02-104707/mercado-tirso-de-molina-iglesis-prat-arquitectos
dc.relationArchDaily. (2013). Proyecto de Remodelación del Mercado Municipal de Atarazanas / Aranguren & Gallegos Arquitectos. ArchDaily. https://www.archdaily.co/co/02-274371/proyecto-de-remodelacion-del-mercado-municipal-de-atarazanas-aranguren-and-gallegos-arquitectos
dc.relationArgenti, O., & Marocchino, C. (2007). Abastecimiento y distribución de alimentos en las ciudades de los países en desarrollo y de los países en transición. https://www.fao.org/publications/card/es/c/c99cd61f-4442-59d3-bb57-3e7fada7c35d/
dc.relationArrieta Pacheco, D., et ál. (2019). Desigualdad de la renta y políticas del comercio internacional en colombia. Gestión Joven. https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=bth&AN =134650049&lang=es&site=ehost-live.
dc.relationAssociació de Concessionaris del Mercat de la Concepció. (2015). Mercat de la Concepció. La Concepció. https://www.laconcepcio.cat/es/inicio
dc.relationAyala García, E. T. (2015). La apropiación y modos de ocupación del espacio público. el caso de la avenida 6a de la ciudad de cúcuta. DEARQ: Revista De Arquitectura De La Universidad De Los Andes, (17), 74-85.
dc.relationBurkiewicz, J., & Sweeney, B. (2006). Medication reviews in senior community housing centers. The Consultant Pharmacist®, 21(9), 715-718.
dc.relationCarrascal Carrascal, C. A. (2017). Plaza de mercado para floridablanca Universidad Santo Tomás; Pregrado Arquitectura; Facultad de Arquitectura. http://crai-ustadigital.usantotomas.edu.co/login?url=https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=ir01372a&AN=rin.11634.10094&lang=es&site=eds-livehttp://hdl.handle.net/11634/10094 .
dc.relationConexión Capital. (2021, marzo 23). Historia e importancia de las plazas de mercado en Bogotá. Conexión Capital. https://conexioncapital.co/historia-e-importancia-de-las-plazas-de-mercado-en-bogota/.
dc.relationCoronado, M. C. (2010, diciembre 16). Plazas de Mercado: Una Tradición Continua. Apuntes Revista Digital de Arquitectura. http://apuntesdearquitecturadigital.blogspot.com /2010/12/plazas-de-mercado-una-tradicion.html.
dc.relationGarcía, M. (2018). Francisco javier sáenz de oíza, un maestro de la adecuación bioclimática. (spanish) doi:10.26754/ojs_zarch/zarch.2018102936.
dc.relationCastillo H, C. (2014). Aproximación bioclimática para el diseño de espacios públicos, análisis inicial en distintas plazas chilenas. Arquitectura Y Urbanismo, 35(3), 69-82. https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=zbh&AN= 108923187 &Lang=es&site=ehost-live.
dc.relationForés, J. J. F. (2015). Jørn utzon y rafael moneo. el mercado como lugar de encuentro. DEARQ: Revista De Arquitectura De La Universidad De Los Andes, (17), 126-145.
dc.relationGarcía-Doménech, S. (2015a). Espacio público y comercio en la ciudad contemporánea. DEARQ: Revista De Arquitectura De La Universidad De Los Andes, (17), 26-39.
dc.relationGONZÁLEZ, U. A. (2015). Ciudadanía ante el espacio público. la difícil y necesaria relación para fortalecer a las instituciones. CONfines De Relaciones Internacionales Y Ciencia Política, 11(21), 87-106. https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db= zbh&AN=119264294&lang=es&site=ehost-live.
dc.relationInstituto Interamericano de Cooperación para la Agricultura (IICA). (2018). El mercado y la comercialización.
dc.relationKotler, P. (1992). Dirección de mercadotecnia: análisis, planeación, implementación y control. Editorial Mc-Graw-Hill. Madrid.
dc.relationMedina, J. (2015). Ciudad-consumo. despolíticas de urbanismo comercial. DEARQ: Revista De Arquitectura De La Universidad De Los Andes, (17), 14-25.
dc.relationQuiroa, M. (2019). Mercado. Economipedia. https://economipedia.com/definiciones/mercado. html.
dc.relationRamírez, J. & Guerra, N. (2008). Diseño sustentable Y calidad bioclimática del espacio Público en zonas Áridas. Arquitecturas Del Sur, (34), 30-43. https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=vth&AN=43778301&lang=es&site=ehost-live.
dc.relationRomero, R. F. (2018, Mayo 18). Cómo era el comercio en la antigua Grecia. Unprofesor. https://www.unprofesor.com/ciencias-sociales/como-era-el-comercio-en-la-antigua-grecia-2265.html.
dc.relationUrrutia, M., & Robles B, C. (2019). Mercado y gasto social: La agenda pendiente para la equidad en colombia. Desarrollo Y Sociedad, (82), 73-101.
dc.relationWeather Spark. (2022). El clima y el tiempo promedio en todo el año en Floridablanca. Weather Spark. https://es.weatherspark.com/y/24393/Clima-promedio-en-Floridablanca-Colombia-durante-todo-el-a%C3%B1o
dc.relationZhang, Y., & Peacock, W. G. (2010). Planning for housing recovery? lessons learned from hurricane Andrew.
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/co/
dc.rightsAbierto (Texto Completo)
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rightsAtribución-NoComercial-CompartirIgual 2.5 Colombia
dc.titlePropuesta de diseño de una plaza de mercado barrial en la Cumbre, Floridablanca


Este ítem pertenece a la siguiente institución