dc.contributor | Housset, Maritza | |
dc.date.accessioned | 2013-09-19T15:26:03Z | |
dc.date.available | 2013-09-19T15:26:03Z | |
dc.date.created | 2013-09-19T15:26:03Z | |
dc.date.issued | 2013-09-19 | |
dc.identifier | Abd-El-Fattah. (2010). Garrison‘s Model of Self-Directed Learning: Preliminary Validation and
Relationship to Academic Achievement. Readperiodicals. Retrieved January 2, 2013, from
http://www.readperiodicals.com/201007/22 | |
dc.identifier | Aguirre & Ramos (2009) Guidance in Reading Strategies: A First Step Towards Autonomous
Learning in a Semi-Distance Education Program, PROFILE Vol 11, No 1 PROFILE 11,
No1. Issues in Teachers' Professional Development | |
dc.identifier | Brockett, R. G., & Hiemstra, R. (1991). Self-direction in adult learning: perspectives on theory,
research, and practice. London: Routledge. | |
dc.identifier | Day, R. R., & Bamford, J. (1998).Extensive reading in the second language classroom.
Cambridge, U.K.: Cambridge University Press. | |
dc.identifier | Dörnyei, Z. (2003). Questionnaires in second language research construction, administration,
and processing. Mahwah, N.J.: Lawrence Erlbaum Associates. | |
dc.identifier | Echeverry and McNulty (2010) Reading Strategies to develop higher thinking skills for reading
comprehension, PROFILE Vol 12, No 1. Universidad Nacional de Colombia. | |
dc.identifier | Ellis, R. (1994). The study of second language acquisition. Oxford: Oxford University Press | |
dc.identifier | Gómez Luis (2012) Fostering Intercultural Communicative Competence Through Reading
Authentic Literary Texts in an Advanced Colombian EFL Classroom: A Constructivist
Perspective PROFILEVol 14, No 1 PROFILE Journal Vol. 14 No. 1. Issues in Teachers'
Professional Development | |
dc.identifier | Grabe, W. (2009). Reading in a second language: moving from theory to practice. New York:
Cambridge University Press. | |
dc.identifier | Hedge, T. (2000). Teaching and learning in the language classroom. Oxford: Oxford University
Press | |
dc.identifier | Hiemstra, R. (1994). Self-directed learning. In T. Husen & T. N. Postlethwaite (Eds.), The
International Encyclopedia of Education (second edition), Oxford: Pergamon Press.
Reprinted here by permission. | |
dc.identifier | Huda, Alsadah (2012) teaching culture in English classes, retrieved December 2012, from
http://csuchico-dspace.calstate.edu/bitstream/handle/10211.4/487/Final%20-
%20Alsadah.pdf?sequence=1 | |
dc.identifier | Kilickaya, F. (2004) Authentic Materials and Cultural Content in EFLClassrooms (TESL/TEFL).
Internet TESL Journal (For ESL/EFL Teachers). Retrieved December 28, 2012, from
http://iteslj.org/Techniques/Kilickaya-AutenticMaterial.html | |
dc.identifier | Medina Lopera, Sergio (2012) Effects of Strategy Instruction in an EFL Reading Comprehension
Course: A Case Study in ProfileVol 14, No 1 : PROFILE Journal Vol. 14 No. 1. Issues in
Teachers' Professional Development | |
dc.identifier | Nation, I. S. P. (2001). Learning vocabulary in another language. Cambridge: Cambridge
University Press | |
dc.identifier | Nunan, D. (1999). Second language teaching & learning. Boston, Mass.: Heinle & Heinle
Publishers | |
dc.identifier | Nunan, D., & Bailey, K.M. (2009). Exploring second language classroom research: A
comprehensive guide. Boston: Heinle Cengage Learning. | |
dc.identifier | Nunan, D. (2004). Task-based language teaching. Cambridge, UK: Cambridge University Press | |
dc.identifier | Peacock, M. (1997). The Effect of Authentic Materials on the Motivation of EFL Learners in
English Language Teaching Journal 51, pp 2 | |
dc.identifier | Smith, M. K. (2002) 'Malcolm Knowles, informal adult education, self-direction and andragogy',
the encyclopedia of informal education,www.infed.org/thinkers/et-knowl.htm | |
dc.identifier | Tamo, D. (2009). The use of authentic materials in classrooms. Retrieved December 2012, from
http://www.lcpj.pro/skedaret/1277547685-74_pdfsam_LCPJ,%20Per%20shtyp.pdf | |
dc.identifier | http://hdl.handle.net/10818/8297 | |
dc.identifier | 254691 | |
dc.identifier | TE06064 | |
dc.description.abstract | El objetivo de esta Investigación-Acción fue motivar a los estudiantes a mejorar su comprensión lectora mediante la práctica de estrategias de lectura, así como a convertirse en estudiantes autodirigidos a través de la realización de tareas de lectura basadas en textos auténticos en una red social llamada Edmodo. La investigación se llevó a cabo en un colegio público de Bogotá. Los estudiantes que hicieron parte del proyecto fueron 10 estudiantes de grado noveno, 4 de ellos estaban en nivel elemental y los otros 6 en pre-intermedio. Las estrategias usadas fueron predicción, skimming y scanning. La intervención consistió en la lectura de seis textos auténticos los cuales fueron desarrollados y bajados en la plataforma ―Edmodo. Estas tareas se usaron para recoger los datos, junto con un diario, un cuestionario que ellos respondieron antes y después de la implementación y una comprensión de lectura hecha antes de la implementación. Los datos recolectados para esta investigación fueron tanto cualitativos como cuantitativos y el tipo de análisis fue interpretativo y estadístico. Después de la investigación los estudiantes tomaron conciencia del uso de las estrategias de lectura, mejoraron su habilidad lectora y mostraron que aprender con textos auténticos es motivante; aunque éstos deben ser de temas familiares. Ellos se volvieron más responsables para hacer tareas, sin embargo es necesario asignarles tareas adicionales para que puedan practicar otras estrategias de lectura y convertirse en autodirigidos. | |
dc.language | eng | |
dc.publisher | Universidad de La Sabana | |
dc.publisher | Maestría en Didáctica del Inglés para el Aprendizaje Autodirigido | |
dc.publisher | Departamento de Lenguas y Culturas Extranjeras | |
dc.rights | openAccess | |
dc.source | Universidad de La Sabana | |
dc.source | Intellectum Repositorio Universidad de La Sabana | |
dc.subject | Comprensión de lectura | |
dc.subject | Estudio independiente | |
dc.subject | Métodos de estudio | |
dc.title | Encouraging ninth graders to improve their reading comprehension and become self directed through doing reading tasks based on authentic texts and applying reading strategies | |
dc.type | masterThesis | |