dc.contributorAlvarado Arbildo, Gilbert Roland
dc.creatorRios Vasquez, Alvaro Jesus
dc.creatorWeninger Chavez, Harold Kenny
dc.date.accessioned2023-04-05T17:40:38Z
dc.date.accessioned2023-06-02T12:45:58Z
dc.date.available2023-04-05T17:40:38Z
dc.date.available2023-06-02T12:45:58Z
dc.date.created2023-04-05T17:40:38Z
dc.date.issued2023
dc.identifierhttps://hdl.handle.net/20.500.12737/8981
dc.identifier.urihttps://repositorioslatinoamericanos.uchile.cl/handle/2250/6544060
dc.description.abstractThe objective of this research was to determine the relationship between the tax culture and the informality of clothing sales merchants in Belén, 2022, the type of quantitative level research, non-experimental design, descriptive type was used. And correlational. The sample is made up of clothing merchants from Belén, the survey was conducted on a total of 150 people, the result was that with a Pearson correlation value equal to 0.946** and the sigma value (bilateral) which is 0.000, we conclude that there is a significant relationship between the tax culture and the informality of clothing sales merchants in Belén,2022. After analyzing the dimensions of the variables and according to the response of more tan 70%, we conclude that both the tax culture variable and the informality variable have a “low” level and require signficant improvements. The investigation concluded that there is a significant relationship between the tax culture and the informality of clothing sales merchants in Belén, 2022.
dc.description.abstractEsta investigación tuvo como objetivo determinar la relación Determinar la relación entre la cultura tributaria y la informalidad de los comerciantes de ventas de prendas de vestir de Belén, 2022, se empleó el tipo de investigación de nivel cuantitativa, de diseño no experimental, de tipo descriptiva y correlacional. La muestra está conformada por los comerciantes de prendas de vestir de Belén, se realizó la encuesta a un total de 150 personas, se obtuvo como resultado que con un valor de correlación de Pearson igual a 0,946** y el valor de sigma (bilateral) que es de 0,000, concluimos que existe relación significativa entre la cultura tributaria y la informalidad de los comerciantes de ventas de prendas de vestir de Belén, 2022. Luego de analizar las dimensiones de las variables y conforme a la respuesta de más del 70% concluimos que tanto la variable cultura tributaria como la variable informalidad tienen un nivel “bajo” y requieren mejoras significativas. La investigación llegó a la conclusión que existe relación significativa entre la cultura tributaria y la informalidad de los comerciantes de ventas de prendas de vestir de Belén, 2022.
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana
dc.publisherPE
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectEvasión tributaria
dc.subjectSector informal
dc.subjectComerciantes
dc.subjectTributación
dc.subjectCultura
dc.titleCultura tributaria y su relación con la informalidad de los comerciantes de ventas de prendas de vestir de Belén, 2022
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


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