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FRESH PRODUCE INVENTORY FOR TIME-PRICE AND STOCK DEPENDENT DEMAND
FRESH PRODUCE INVENTORY FOR TIME-PRICE AND STOCK DEPENDENT DEMAND
Autor
Shah, Nita H
Naik, Monika K
Institución
Resumen
The market demand for fresh produce product is rising regularly in today’s health priority life. Basically, the demand for fresh produce products are also based on the measurement of freshness and the size of its shelf space for displaying the products which obviously fascinate more and more customers to purchase the product. Moreover, the expiration date and selling price for any deteriorating item plays a major role in the purchasing decision of a customer. Therefore, in this article, the market demand for fresh produce product is assumed to be a quadratic varying time function of its freshness, the selling price of item, the displayed stock in its shelf space and the expiration date. It may be gainful to preserve a high stock level at the end of the replenishment cycle, with this freshness-and-price-stock dependent demand. Therefore, varying the traditional way of zero ending inventory level to non-zero ending inventory is analyzed. So, the main objective of this article is to maximize the total profit by estimating the optimal selling price of the item, the optimal ending inventory level and the optimal replenishment cycle length, the optimal time to vacant the backroom and the optimal ordered quantity. The classical optimization technique is utilized for calculating the optimal values. Thereafter, using the concept of eigen-values of a Hessian matrix, we have proved the concave nature of the profit function. Finally, a numerical example along with the sensitivity analysis of decision variables by varying various inventory parameters are presented to validate the derived model and extracts significant managerial insights La demanda del mercado de productos frescos está aumentando regularmente en la vida de prioridad de salud de hoy. Básicamente, la demanda de productos agrícolas frescos también se basa en la medición de la frescura y el tamaño de su espacio en los estantes para exhibir los productos que obviamente fascinan a más y más clientes para comprar el producto. Además, la fecha de vencimiento y el precio de venta de cualquier artículo deteriorado juegan un papel importante en la decisión de compra de un cliente. Por lo tanto, en este artículo, se supone que la demanda del mercado de producto de productos frescos es una función cuadrática de tiempo variable de su frescura, el precio de venta del artículo, el stock exhibido en su espacio de almacenamiento y la fecha de vencimiento. Puede ser beneficioso mantener un alto nivel de existencias al final del ciclo de reposición, con esta demanda dependiente de existencias de frescura y precio. Por lo tanto, se analiza la variación de la forma tradicional de nivel de inventario final cero a inventario final distinto de cero. Por lo tanto, el objetivo principal de este artículo es maximizar el beneficio total estimando el precio de venta óptimo del artículo, el nivel de inventario final óptimo y la duración óptima del ciclo de reposición, el tiempo óptimo para desocupar la trastienda y la cantidad ordenada óptima. La técnica de optimización clásica se utiliza para calcular los valores óptimos. A partir de entonces, utilizando el concepto de valores propios de una matriz de Hesse, hemos demostrado la naturaleza cóncava de la función de ganancia. Finalmente, se presenta un ejemplo numérico junto con el análisis de sensibilidad de las variables de decisión variando varios parámetros de inventario para validar el modelo derivado y extraer conocimientos gerenciales significativos.